|
Post by dallan on Jul 18, 2010 4:52:39 GMT 3
Tämän ketjun ideana on kirjoitella mitä vain maan ja taivaan väliltä tietenkin hyvien käytöstapojen rajoissa. Kyseessä on siis jonkinlainen chattitopic foorumin puolella. Moni on varmaan nähnyt vastaavia muilla foorumeilla. Katsellaan saako tämä tulta alleen. Olkaa toki ensimmäisiä ja rohkeita :)
Nykyään "Keskustelu vapaa" -osiolle kirjoittaminen ei kasvata viestimäärää.
|
|
Deina
Member
|
Post by Deina on Jul 22, 2010 4:58:42 GMT 3
No minä olen sitten kai ensimmäinen kirjoittelija, Dallanin jälkeen siis. Olisi vain kiva tietää, että mitä porukalle kuuluu, siis kaikille jotka minut tuntee edes jotenkuten ja miksei muillekin Kun en ole pitkään aikaan kirjoitellut pelejä, ei ole ollut inspistä siihen ^^ Enkä koskaan osu chattiin muiden kanssa samaan aikaan -__-"
|
|
|
Post by submarine on Jul 22, 2010 19:44:16 GMT 3
Tjaa, mitäs tässä. Huomenna olisi meno Ropeconiin, sitä tässä odotellaan. Muuten ei olekaan oikein ihmeempiä tullut tehtyä. Pari mattoa pesty.
|
|
|
Post by dallan on Jul 23, 2010 9:58:56 GMT 3
Joo, minullakin on nyt vapaan viikonlopun aika ja matka Ropeconiin edessä. Maanantaista alkaa sitten opintoputki kohti syksyä. Oikein kivasti on kesä kyllä mennyt.
|
|
|
Post by R.C. on Jul 23, 2010 12:19:21 GMT 3
Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa, Deina. Palailen pikkuhiljaa Japanista takaisin Suomeen. Yhtäältä tuntuu tosi haikealta jättää hyvästit kaikille uusille ystävilleni täällä, mutta toisaalta olen myös helpottunut päästessäni takaisin rakkaitteni luo tuttuun ja turvalliseen elämääni Jykylässä. Vajaan vuoden vaihto tuntui pituudeltaan erittäin sopivalta. Kotiin palattuani jatkan maisteriopinnoilla ja toivottavasti myös pelin parissa, jos vastapuolta vielä inspaa ja mikäli osaan yhä kirjoittaa. Tällä hetkellä tuntuu että ainakin käsitys sanajärjestyksestä on heittänyt ihan häränpyllyä.
|
|
|
Post by spyrre on Jul 23, 2010 12:41:06 GMT 3
Tämä ketju onkin mukava idea jos ottaa lähteäkseen kunnolla liikkeelle, itsellä tuntuu taas olevan vähän huono tuuri sen suhteen että chat tuppaa olemaan tyhjähkö silloin harvoin kun olen sinne nenääni pistänyt. Täytyy kyllä yrittää vielä tulevaisuudessakin, tosin. =)
Mutta, kiva tosiaan kuulla ihmisistä, vaikka itse olenkin ollut nyt taas vähän epä-aktiivinen, mitä pahoittelen. Tapahtumia ei kai ole suuremmin ollut, mitä nyt nettini päätti kuolla melkein kokonaan melkein kahdeksi viikoksi, ennen kuin alkoi toimia taas, toivottavasti pysyvästi. Huonoina uutisina vielä, että Ropeconin-reissu taitaa jäädä minulta tällä kertaa yllättävästi väliin, kun yleisin kyytini ei olekaan saapumassa paikalle ja Con on muutenkin nyt tänä vuonna vähän outona aikana. No, ensivuonna varmaan sitten taas, ja pitäisi yrittää taas päästä kunnolla foorumiinkin kiinni...
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Jul 23, 2010 22:41:59 GMT 3
Moi vaan! Kiva tällainen höpöttelyvaihtoehto. Itse olen jo vuoden päivät ollut täällä vähemmän aktiivinen, on melkoinen touhotusvuosi takana. Nyt pääsen syksyllä palaamaan takaisin tavalliseen opiskelija-arkeen. Tosin vain vuodeksi, sitten olisi toivottavasti gradun teko ja viimein valmistuminen. Alan olla jo aika kypsä tähän opiskeluun ja p*skaduunien tekemiseen. Oikeita töitä ja aikuisen elämää tänne, kiitos Tässä on jännät paikat, kun ensi viikolla lähdetä Tallinaan hakemaan minulle "se valkoinen mekko", tosin itse juhliin on vielä vuosi aikaa. Mutta jonkinverran on jo kaikenlaise hääkuviot pyörineet vieressä. (Deinalle tässä välissä vielä paljon hymyä, perässä tullaan.) Pelien suhteen en tiedä aktivoidunko enää (koskaan) täällä. Syksyllä voi olla, että tulee kirjoiteltua omaksi huviksi, jos on aikaa, mutta epäilen, olen hitsin taitava täyttämään kalenterini. Olen syksyllä tavallinen ja kansainvälisen väen tuutori ja sitten otin pari yliopistohallintoon liittyvää nakkia riesakseni. Luulenpa siinä viimein olevan koossa minun akateemisen urani viimeiset vapaaehtoistoimet. Mutta muuten odotan syksyä kovasti. Se on lempivuodenaikani. Ihania väriä ja hajuja ja tekemisen meininkiä. Ja näkee kavereita ja ei tarvitse käydä töissä niin paljoa ja voi polttaa kynttilöitä ja juoda teetä ja punaviiniä. Voih... Nyt olen Suomussalmella.. Tänne en kyllä tule koskaan takaisin....
|
|
Deina
Member
|
Post by Deina on Jul 24, 2010 17:31:54 GMT 3
Mukavaa kuulla että kaikille kuuluu melkoisen hyvää Ja mitä, käsitinkö oikein että Glacikin on menossa naimisiin? Paljon onnea siinä tapauksessa! Etkä sinä kovin myöhässä meihin verrattuna ole, meillä vielä varsinaiset juhlat pitämättä. Lone kun välttämättä haluaa nähdä minut hääpuvussa, eikä se ajatus tunnu hassummalta minustakaan. Meillä on tänne pieneen yksiöön mahduttautunut oikea eläintarha (Dallan tosin sen tietääkin) On kaksi degua, hiiriä (ja niitä tulee lisää ihan varmasti), tarantella (se on lonen, minähän en sen lähelle mene), muurahaiskolonna.. Ja alkukuusta tulee vielä viljakäärmevauva Kun päästään isompaan asuntoon, niin koira olisi kiva. Mitenkäs miitti meni porukoilla? (näin hypäten seuraavaan aiheeseen ^^)
|
|
|
Post by Tylppy on Jul 25, 2010 15:57:33 GMT 3
Jahas, Teen historiaa ja avaan myrkin foorumin. Taitaisin tästä hyvästä antaa itselleni aploodit. Kesäni, kuin alkukevät on vierähtyänyt saaristossa. Viimeksi palauduin Utön saarelta, ja tänään suuntaan iltalaivalla Vepsän saarelle (kokin roolin sijaan illaksi saaren vastaavaksi). Kesääni on siis mahtunut saaria, laivoja, lintuja, saaristoa, ja kasapäin kirjoja matkalukemiseksi.
Kirjoitukseni - kuin chat elämäkin on jäätynyt vallan. Enpä järin ole mitään kirjoitellut, saati mielessä ole kirjoitella. Alkuvuoden putkiremontti sai tämän kierteen aikaan, syytetään sitä joo. Syksyllä olisi tarkoitus aloitella kondiittoriopinnot, ja varmaan kun opiskella pitäisi niin tännekin herään elämään.
Ja onnea naivat ihmiset...tai siis, ne naimisiin menevät (: onneja teitil ny si vaa pal
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Jul 25, 2010 17:03:06 GMT 3
Heeey Tylppy!
Oonkin pariin otteseen miettinyt, jotta mitä sinulle kuuluu. Sun elämäshän kuulostaa olevan vallan hyvissä kantimissa ja jännittävää kuin... no jokin mikä on jännää. Ja sinulle onnittelut opintojen huisin jännälle polulle päätymisestä. Täytyy myöntää, että kondittoriopinnot kuulostavat todella paljon jännittävämmiltä kuin omat kirjojen höyryiset pänttäämiseni.
Ollaan molemmat myrkkis-vierauduttu. Itse avasin foorumin ekan kerran kuukausiin tuossa viikko takaperin. Syksyä odotellessa täälläkin ;D
|
|
|
Post by submarine on Jul 26, 2010 12:07:10 GMT 3
Uu, paljon häppeninkiä. Ja vanhoja tuttuja naamojakin. Onnea kaikille, joille onni kuuluu.
Tuossa tuli eilen palattua Ropeconista. Varsinaista miittiä nyt ei ollut, lähinnä minä ja Dallan siellä heiluimme. Trisha tuli nähtyä, ja Ziegin kanssa pelasimme Munchkinia. Ei mikään huono 'Con, se on varmaa. Mitenkäs muuten, mahtaisiko vaikka jotakuta taas tänne ilmaantuneista kiinnostaa, noin nyt yleisesti, pieni ropettelu? Vanhojen aikojen kunniaksi vaikka?
|
|
|
Post by Tylppy on Jul 27, 2010 22:38:32 GMT 3
Hepshops, En kyllä ihan heti uskonut että nyt parin koulun jälkeen enää uudestaan itseäni koulunpenkiltä löytäisin, mutta sinneppä tuntuu matkani käyvän . Loppukesäksi on muutama uusi saari valloitettavana ja merta purjehdittavana. Elikkäs, kaikista kesistä ehkä mielenkiintoisin paraikaa menossa. Syksyä odotan kyllä yhtäsuurella innolla, syksy ja talvi kun on ne lempivuoden ajan aina :> ja ehkäpä jossain välissä survaisen itseni täyteen energiaa ja innostusta ja jatkan pelimaailmojen parissa. Melkein on idean siemen jo kylvetty
|
|
|
Post by R.C. on Jul 28, 2010 7:23:23 GMT 3
Todella mukavaa lukea kaikkien kuulumisia. Koti-ikäväkin pääsi taas ihan kirpaisemaan. Koetan ottaa vielä kaiken irti kaukomaasta, ja sitten käperryn turvallisesti oman olkkarin sohvannurkkaan ja pysyn kotona pitkään. Jotain vähän on tullut kirjoiteltua täälläkin ettei taito olisi päässyt ruostumaan, ja etenkin nyt loppua kohden on inspiraationpuuskia alkanut taas tihenevässä määrin pukata. Taipumus päivähaaveiluun ja hämärien iltojen satuiluun jossain mielen sopukoissa tuntuu ainakin olevan vielä tallella. Vaan kun kolmella kovin erilaisella kielellä pitäisi kotiin palattua jatkaa, voi ulosanti olla toisinaan hieman mielenkiintoista. Usealla tarkistuksella siitä kai selviää. X) Varsinaisiin opintoihini on mielenkiinto herännyt aivan uudella tavalla. Hihkuin innosta kun ensi vuoden opinto-opas julkaistiin. Ei enää kotitehtäviä, päivittäisiä testejä, liikaa esitelmiä, esseitä ja "nyt-tai-ei-koskaan"-kokeita! Ei enää lukiomeininkiä! Kuviskerhoa aion myös syksyllä jatkaa. Odottelen sitäkin kovasti. Ja suomalaista ruokaa. Mustikkapiirakkaa pitää päästä leipomaan. Syksy on myös sydäntäni lähellä. <3
|
|
|
Post by dallan on Aug 6, 2010 21:40:11 GMT 3
Tosi kiva lukea ihmisten kuulumisia näin pitkästä aikaa. Itse olen kipeänä juuri nyt, kun tuli sukujuhlista kuumeflunssa napattua mukaan. Kesätentti totta kai olisi maanantaina, mutta ei tässä kunnossa oikein mikään jää päähän. Huono tuuri varmaan käynyt Spyrrellä chattituokioiden kanssa, kun olen minä ja Sub siellä nyt varsin usein paikalla miltei joka päivä. Tällä viikolla tosin itse olen ollut vähemmän, kun olen nukkunut miten sattuu päivälläkin. Olisi kyllä juteltavaakin, jospa jonain päivänä onnistaisi. Valtavat onnittelut Glaciarille häistä! Laita valokuvia Minullakin tosiaan alkaa syksyllä kemian syventävät opinnot (tai maisteriopinnot, täällä sitä nimeä ei käytetä, mutta yliopistossa yliopiston tavalla). 3 aineopintoteoriakurssia on tenttimättä ja 2 suorittamatta, mutta eiköhän ne saa tuossa vuoden aikana syventävien rinnalla tehtyä. Etenevät minunkin opintoni siis lopultakin ^^ RC, Glaciar, minkälaisia kursseja teillä tässä vaiheessa sitten on? Ihan vain sillä kyselen, kun ainakin täällä tuossa vaiheessa opintoja on saanut jo enemmän valita, että mitä linjaa tahtoo käydä. Kiinnostaa, mihin olette päätyneet. Minulla ainakin alkaa 2 sellaista kurssia, joita jo todella odotan! Tylppy, minkä mittaiset nuo kondiittoriopinnot olivatkaan? Ja suuret onnittelut siitä, että pääsit sinne muuten! Olen tätä samaa kysellytkin aiemmin, mutta näin se muisti reistailee. Ropeconissa tosiaan oli varsin kivaa, vaikka varsinaisesti ei miittiä ollutkaan tai minä en osannut olla sitäkään vähää oikeassa paikassa oikeaan aikaan... En saanut nukuttua melkein ollenkaan, mutta ohjelmaa tuli kierrettyä paljon. Opin ja koin monta uutta ja kiinnostavaa asiaa siellä luentoja istuessa. Yksi ikimuistoisen hyvä elokuvakin oli näytillä. Koskettavan lyhytelokuvan saa tehtyä kengännauhabudjetillakin.
|
|
|
Post by R.C. on Aug 20, 2010 10:49:52 GMT 3
Elossa ollaan. o/ Viikko takaperin laskeuduin Suomen kamaralle. Viimeksi kuluneet päivät olen toipunut jetlagista, sukuloinut, sulatellut käänteisiä kulttuurishokkeja, järjestellyt kamoja ja ihmetellyt Jykylän keskustassa tapahtunutta muutosta. Tänään yritän asentaa reititintä jotta saisin kannettavani toimimaan. Vuosi sitten kyseinen rakkine sai vielä pölyttyä nurkassa, mutta vaihdon aikana näppini juurtuivat tiukasti sen käyttöön. Jos nettiä ei saada toimimaan, on yhteys poikki vähintään viikonlopun yli. Tämä ei tosin itseäni hirveästi haitanne, koska kotona olisi kaapin paikkaa muutettava, missä yhteydessä pöytäkonekin irtoaa seinästä. Vaihtovuosi Japanissa. Vähän pakkopullaa mutta paljon rusinoita. Välillä lapsellinen koulusysteemi kiehutti ja kulttuurierot paloivat kiinni, mutta mistään hinnasta en vaihtaisi kokemusta pois. Japanilaiset osaavat olla mykistävän ystävällisiä ja avuliaita niin palvelualalla kuin sen ulkopuolellakin, että Suomeen palattua ero iski kasvoihin välittömästi. Mitenkä Glaciarin vaihto Irlannissa? Mikä oli ihaninta/ikävintä? Entä onko Myrkissä muita jotka ovat käyneet/lähtemässä vaihtoon? Kiitos terveisistä, D'allan, ja nöyrin anteeksipyyntö etten ehtinyt koskaan vastaamaan pitkään viestiisi. Viimeiset viikot Kiotossa olivat todella hektiset. Kuulumisesi ilahduttivat minua kuitenkin kovasti, ja jahka vähän kotiudun tästä kerron enemmän omistanikin. Tällä hetkellä kurssivalintani ovat vielä vähän vaiheessa. Lämpöiset onnittelut Tylpylle ja Glaciarille iloisten uutisten johdosta! \o/ <3 (Eep, nyt yhdeltätoista pitäisi netti päivittyä ja yhteys katketa, ainakin väliaikaisesti... Siispä kuulemisiin! o/)
|
|