|
Post by Themily on Dec 13, 2010 22:49:06 GMT 3
Sub, Ok. Itse olen käyttänyt paint tool sai ohjelmaa
|
|
|
Post by submarine on Dec 13, 2010 23:03:12 GMT 3
Olen kuullut siitäkin ihan hyvää. Pari kertaa katsastinkin, kun oli vielä hiiri käytössä. Ehkä täytyy vilkaista uudelleenkin nyt vielä.
|
|
|
Post by Tylppy on Dec 21, 2010 0:11:52 GMT 3
"Kai määki ny si jotain mölyän", elikkäs hei maailma. Koetan palautua kirjoitusten maailmaan tässä työn ja opiskelun ohella. Alkusyksyn ja talven koetin kärvistellä vain opiskelun parissa mutta että asunto pysyisi alla ja lainat riittäisi, ja kaiken muun ohella tämä karkasi lentokentälle töihin. Hieman erilaisempi ympäristö, mutta taas tulee uusi kokemus ja ravintola. Tosin mitä pidemmälle tämä leipomo/konditorio opiskelu vetää mukaansa, niin sitä varmemmin jätän kokin urani. Luulisin. Tällä viikolla pitäisi kotosalla luoda piparkakkutaloja lahjoiksi. Mutta hieman sapettaa jo tämä joulu herkkuineen...ainakin tuo makea puoli .
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Dec 21, 2010 9:51:10 GMT 3
Moro Tylppy! Kuulostaa siltä, että pullat vie sut mukanaan. Olisi se maar upeaa osata tehdä oikeita kakkuja, eikä aina ostaa kaupasta valmista pohjaa ja pursottaa siihen kermavaahtoa päälle ja kutsua sitä herkuksi. yh... Mulla tökkii aina joulussa toi makea puoli, kun en syö suklaata, enkä pidä luumuhillosta, niin ei siinä paljoa jää jäljelle. Sen sijaan kalaa ja juustoja voisin syödä vuoden ympäri. Kiva ajatus tuollaiset piparkakkutalot. jaksaiskohan sitä itsekin vääntää ensi vuonna. Minä annoin tänä vuonna lahjaksi valokuvia. Ei kukaan enää teetä kuvia paperille, joten ajattelin, että olisi ihan kiva ja persoonallinen lahja. (Persoonallinen sillä, että kuvat olivat lähinnä lahjansaajista itsestään. ) Itellä on tässä vielä neljä päivää töitä jäljellä ennen vuoden vaihdetta ja alan olla jo täysin kyllästynyt.
|
|
|
Post by Tylppy on Dec 21, 2010 13:55:02 GMT 3
Tosiaankin tuo taidepuoli henkii eloa enemmän pullien ja leivosten maailmassa. Vaikka kyllähän tuolla opetellaan tekemään niitä "kaupan pohjiakin" ihan vaan sen tähden että jos tehdas koituu kohtaloksi niin siellä niitä sitten tehdään. Kuitenkin tuo oma mielenkiinto on tuossa taiteellisemmassa puolessa, ja tekemisessä. Ja piparkakkutalot on kiva vaihtoehto hedelmä- ja kuivakakuille. Jos vaan saisi aikaiseksi kunnolla alkaa niitä väkertelemään. Tänään tai huomenna Ja tänään alkokin sitten loma, ja ensitöikseni aion mennä nukkumaan vuorokauden ympäri. Kiitos ja hei o/
|
|
|
Post by dallan on Dec 23, 2010 18:54:59 GMT 3
Täällä sitä jo viimeisiä jouluvalmisteluja tehdään ja huomenna sitten hiljennytään joulunviettoon. Oikein hyvää joulua kaikille!
|
|
|
Post by R.C. on Dec 23, 2010 18:56:41 GMT 3
Rauhallista joulunaikaa kaikille! Levätkää kunnolla, syökää hyvin ja saakaa toivottuja lahjoja! \o/ ^^ Palaan tapsan jälkeen pelien ja pulinoiden pariin.
|
|
|
Post by submarine on Dec 24, 2010 1:45:28 GMT 3
Hyvää ja rauhallista (ja toivon mukaan myrskytöntä, vähemmän jäätävää ja raajoja rikkomatonta) joulua kaikille vain minunkin puolestani. Vuosi lähestyy loppuaan, ja seuraava alkuaan...
|
|
|
Post by Kalin D. on Jan 14, 2011 16:08:07 GMT 3
OHI ON 362!
Vuosi vihreissä palvelultu ja tallustettu menemään. Loppusota oli hauska, hieman joutu sotimaankin, mutta suurin murhe oli suohon uponneen tekan sijainti. Nytten on vuorossa siviiliin totuttelu ja ihmettely, notta mitäs nyt. Töitä hakuun, mutta sen aikaa mitä odottelee vastauksia paikoista olis luppoaikaa rentoutua ja lepäillä. Muutan Espooseen myös tässä helmikuun alussa niin siltä puoleen ainakin tekemistä olis tiedossa. Pitää kattoa jos pääsis ropettamaan ihan pöytäpeleihin ja larppaamaankin pitkästä aikaa.
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Jan 20, 2011 17:50:30 GMT 3
Mitä jäi sa-int-kokemuksesta päällimäisenä mieleen? Omat tutut jakautuu kahteen ryhmään: 'siinäpä aikaa elämästä jota ei saa takasin' ja ' no ei se nyt niin kauheeta ollu, oikeestaan ihan kivaa'. Itse en kyllä ole koskaan harkinnutkaan lähteväni, olen liian pehmeä luonne, itkisin ja oksentaisin vaan koko ajan. Mutta täytyy kyl sanoa, että kunnioitan ihan jokasta, joka siellä sen vuoden jaksaa möyriä. Mikä muuten on se teka tai tekka joka joutui suohon? Itse aloitin tänään virallisesti tuon pro gradu-seikkailun, joka tulee kestämään seuraavat väh. 1,5 vuotta. Tutkimuksen tekeminen on kivaa ja se kirjoittamisosuus kanssa, mutta lukeminen on kyllä arsesta. En ole lukijaihminen muutenkaan, joten yliopisto on ollut silkkaa sluibailua muitten vanavedessä, mutta tämä lopputyö kun pitää tehdä itse niin en voi ehdottaa, että 'luettasko yhessä ja tehtäs muistiinpanot'. Työharjoitteluun pitäisi myös päästä seuraavan vuoden sisällä eli työnhakua täälläkin edessä. Inhottaa kirjoittaa uudestaan uudestaan: "olen luotettava ja aloitekykyinen, parhaimmillani olen osa tiimiä, mutta tottunut myös itsenäiseen työskentelyyn". BS! Mieluiten kirjottaisin: "olen suurisuinen rämäpää, joka rakastaa alapäähuumoria ja magnerssia, haluatte mut teille töihin, koskan olen oikeesti ihan v*tun hyvä tyyppi, jos ette usko niin kutsukaa haastatteluun, prkl". Life is good!
|
|
|
Post by Kalin D. on Feb 20, 2011 11:09:53 GMT 3
Jaa että mitä päällimmäisenä mielessä... Se tunne ku koko kroppa on niin jäässä, ettei enää meinaa tuntea jäseniään ja nauruhysteria, johon sekottuu naaman irtirepivä vitutus. Osa ajasta siellä oli puhdasta vitutusta ja ihmiset ympärillä aiheutti sitä, mutta toinen puoli oli sitten hauskaa tekemistä, kikkailua ja silmät loistaen uusien juttujen opettelua. Aseseppänä sitä pääs ampumaan aivan kaikella ja myöhemmin korjaamohommissa olin eka varusmies, joka sai koulutuksen SAn uuteen pistooliin, Glock-17sta. Leirit, etenki kolme viimistä, oli parhautta vaikka paleliki niin maan perkeleesti. Siellä vasta näki miten meidän joukkue toimi yksiin ja ei tarvinu enää opettaa poikia. Kaikki rullas. Se teka on telakuorma-auto lyhennettynä. ^^ Sellainen kiva, suht kevyt teloilla jylläävä pahvilaatikko, joka kiipeää melkein puuhun. En oo nähny montaa paikkaa josta sellaisella ei pääsis kulkemaan jos se vaan puiden välistä mahtuu. Niitä me korjattiin enimmäkseen ja tuli opeteltua itekki vähän niiden huoltoa. Kyllä tuo intti vieläki kummittelee, viimeyönä näki untaki, että oman joukkueen kahen muun alikessun kanssa oltiin ajelees autolla jonnekki illan viettoon. x) Moon niin ilonen, etten lähteny yliopistoon, en olis varmasti jaksanu lukemista ja kirjottamista yhtään. Omaa tekstiä kyllä tuottaa, mut auta armias jos sen pitäs olla jotain asiatekstiä kirjoihin perustuen. Työhakemuksia kans täytelly jokusen kappaleen ja sama riivaa. Joihinki paikkoihin tosin voi kirjottaa suht suoraan olevansa peruspohojalaane, mut ei ihan joka paikkaan. Onneks hitsaajilta ei odotetakaan mitään professoritason arvokkuutta ja asiallisuutta. Yks haastattelu olis maaliskuun ekana päivänä, mut siellä tietää olevan muutaki sakkia samaan aikaan niin kattoo miten sen kaa käy. Nytten on muutettu Espoon Matinkylään ja ihmetellään elämistä täältä käsin. Alkaa vähitellen tasaantua, kyllä sisutamisen ja kamojen järjestelyn kanssa saa aikaa kulumaan.
|
|
|
Post by R.C. on Mar 9, 2011 15:46:06 GMT 3
Kalin, Vaikuttavat tosi jänniltä kokemuksilta nuo kirjoittamasi. Vaikea tietenkin tällaisen maallikon edes kuvitella moisia meininkejä. :) Onnittelut muutosta mukavaan kaupunkiin! Sattumoisin kasvoin ja vartuin siellä pienen ikäni. Vartin bussimatka moottoritietä pitkin Hesaan ja Omenan palvelut jääneet positiivisesti mieleen. Riittävän lähellä Kamppia mutta rauhallisempi ja viihtyisämpi asuinalue kuin moni Hesan lähiö. Ja pääsihän sieltä helposti myös Ropeconiin. X)
|
|
|
Post by Kalin D. on Mar 15, 2011 14:25:37 GMT 3
On ollu suunnitelmissa kirjottaa vaihtoehtoisproosaa inttiajasta kunhan tässä aika kultaa ne pahimmat muistot vähän tasaisemmiksi. Saatan tehä hahmon, jonka kautta sitten mukailee kokemaansa, suoraa tekstiä omasta ajasta ei halua tehä. Eiköhä se mekaanikko/aseseppä tuu kans oleen ku siitä eniten kokemusta. Tai tarkka-ampuja, son sitten se kakkosvaihtoehto kiinnostavuuden puolesta ja hommasta tietää teoriaa sen verran paljon. Kannattaa asua yhessä spol-tarkk'ampujan kaa. ^^
Oon tykänny hirveesti olla täällä, Omenasta löytyy jokseenki kaikki normitarvittava ja erikoisempia vaa pitää lähteä hakeen kauempaa. Eilen kyl meni neljä ambulanssia siinä liikenneympyrän kupeessa, mut tiä mihi olivat matkalla. Vaikka tää on opiskelijakämppiä niin kertaakaan ei oo kuulunu mitään biletystä mistään. Kohtapa kuuluu ku pietään tuparit! Mies asusti aikasemmin Otaniemessä, viime Coniin oli helppo kävellä se pari minuuttia oleilemaan. Seuraavaan coniin olis ilmaset liputki jo, ellen päädy hommiin sinne.
Alkaa olemaan sen verran jo tasoittunu pahimmasta, että tänään kutkutteli bussia oottaessa päästä ropettaan. Täytyy varmaan alkaa kehitteleen jotain uutta hahmoa.
|
|
|
Post by R.C. on Mar 22, 2011 23:39:10 GMT 3
Jorisenpa vaihteeksi omistani. Kiirettä on pitänyt ja pitänee vielä kuun vaihteeseen saakka. Erinäisillä kursseilla on ollut rasittavia kotitehtäviä ja ryhmätöitä, joista mainittakoon kuluvan viikon perjantain hiostava työhaastatteluharjoitus, johon pitäisi laatia työhakemus ansioluetteloineen ja tiukkoja kysymyksiä työnhakijoille. Odotan mokomaa hienoisella ahistuksella. <_<; Jotain mukavaakin: Tulin kohtalaisen tiukassa haussa valituksi vuotuiseen suojelubiologian kesäkouluun Kroatiaan. \o/ Kesäkoulu alkaa ennen juhannusta ja kestää 9 päivää, jonka aikana opiskellaan rankasti ja tehdään retket kahdelle Kroatian saarelle. Koulun loputtua olisi tarkoitus lomailla Joonaksen kanssa vielä pari viikkoa Kroatiassa. En malta odottaa! ^^ Japanin tilannetta olen kovasti kauhistellut... Olipa onni että oleskelin siellä vuosi sitten enkä nyt. ;-_- Tuntuu kuitenkin tosi kurjalta japanilaisen isäntäperheeni ja ystävieni puolesta... Toivon pääseväni tämän vuoden Ropeconiin.
|
|
|
Post by submarine on Mar 23, 2011 1:23:32 GMT 3
Japanissa tosiaan menee nyt huonosti. Hyvin huonosti. Mutta on ainakin hyvä, että maailmalta on annettu paljon tukea ja myötätuntoa tukalaan paikkaan.
|
|