|
Post by R.C. on Oct 25, 2010 23:18:41 GMT 3
Ihanaa, onnittelut Kalin! Ja lämpöisiä onnitteluterkkuja myös tuoreelle äidille ja pikkuiselle tytölle! Kerrothan sitten myöhemmin mikä nimi annettiin? Hieno juttu, D'allan! Toivottavasti riippuvuus jäi vain opiskeluun, ei niihin kokeissa käytettyihin aineisiin. X) Minulla oli paljon aikaa, niin että alkoi jo laiskottaa, mutta sitä aikaa kaventaa nyt kotiimme tullut kolmikuinen koiranpentu. Kunhan arki vähän normalisoituu, näytän varmasti kuviakin vaikka chatissä. Ehdin sinne ehkä jo ensi viikonloppuna. Jutustellaan taas pian vähän jouhevammin!
|
|
|
Post by Kalin D. on Oct 27, 2010 19:57:24 GMT 3
Kerron toki, ei vaan vielä muut ku vanhemmat tiedä tulevaa nimeä. Muut saa kuulla vasta ristiäisissä sen. Sitä jännätessä sitten.
Muita elämän pieniä riemuja, ilmatorjuntakonekivääri 12.7 on aika hieno peli ampua liikkuvia maaleja. Tässä siis juuri leiriltä tulleena ja tyytyväisenä virnuan.
|
|
|
Post by dallan on Oct 27, 2010 23:48:22 GMT 3
Valtavasti onnea vauvasta! Elämän suuria hetkiä.
Olisikin ovelaa addiktoida kemistit käytettäviin aineisiin. Tulisivat kiltisti joka päivä töihin eivätkä aina malttaisi lähteä sieltä.
Olen kyllä ollut kurkkuani myötä täynnä noiden työselostusten tekemistä ja korjaamista. Ei siinä muuten mitään, mutta pahinta on kirjoittaa laskuja wordilla, kun kaikki välivaiheiden välivaiheet ja n=m/M kaavat pitää kirjoittaa kaikkialle ja se on työlästä. Motivoi kyllä opettelemaan jonkun kunnollisen tavan tehdä tuo jonain päivänä. Tänään onneksi viimein tuli tieto siitä, että sain kaikki läpi!! Nyt voi palata normaaliin opiskeluun, kun seuraava labra on vasta keväällä ja siinä on kevyet työselostukset. Vasta ensi vuonna on uusi tällainen, mihin tulee pitkät selostukset. Vuorojakin aloitan taas, kun pää selkenee. Pahoitteluni kaikille odottaneille. Järkytyksenä taas katsoin, miten kauan on mennyt. Aika lentää, kun on kiire ja välillä väsykin.
Eilen poltettiin vanha kesämökki, joka oli jo niin rämä, että oli vaarallinen. Melkoinen hetki oli katsella, kun se ja vanha navettarakennus paloivat yli kaksi tuntia. Siihen paikkaan liittyi valtavasti muistoja, mutta on iso helpotus päästä noista nyt viimein eroon, kun pitkään on mietitty, että milloin ja mitä niille voisi tehdä. Laitan valokuvia lähipäivinä palavasta talosta :)
Innolla jo odotan kuvia koiranpennusta! Pitää olla viikonloppuna paikalla :)
|
|
|
Post by dallan on Dec 5, 2010 1:06:04 GMT 3
Tämä voisi olla hyvä. www.mibbit.com/Jos intoa olisi kokeilla tuota ilmaisversiota, niin tiedä tuosta olisiko a) kyllin helppokäyttöinen ja b) sujuvammin toimiva kuin nykyinen. a-kohta näissä irkkihommeleissa on usein se kompastuskivi, kun kivointa toki olisi, ettei tulijan tarvitsisi kuin kirjoittaa oma nimimerkki sen kenttään ja painaa "join" nappia tms.
|
|
|
Post by R.C. on Dec 6, 2010 15:41:12 GMT 3
Onpa tullut taas kunnolla ameeboitua opiskelun sun muun takia! Onneksi viimeinen koe ennen joulua on nyt ohi, ja tuntui menevän sen verran hyvin että odottelen jo uteliaana tuloksia. Ei chatin nykyisessä kokoonpanossa mielestäni muuta puutetta ole kuin sisälläolijoiden listauksen uupuminen. Ehkä moinen houkuttelisi useammin klikkaamaan sisään jos paikalla näkisi olevan jo valmiiksi väkeä. Jos joku muu ohjelma tarjoaisi tällaisen ominaisuuden ja Akula ehtii ja jaksaa säätää, niin kannatan ehdottomasti chatin vaihtoa! o/ Foorumillakin on tullut nyt harmillisen vähän vaikutettua, ehkä juuri aktiivisemman pelin paitsiossa. Viimeisimmän yksinpelipätkän parissa tuli tosin pidempäänkin näppejä verryteltyä ja seuraavakin episodi on jo ihan uuninluukulla. Olen harkinnut kevyen ja nopeatempoisen pelin aloittamista hiljattain kehitetyllä hahmolla, josko sitä kautta saisi lisää intoa ja inspistä myös muihin kirjoitelmiini. :7 Siinä on yhä ihan eri fiilis kun kirjoittaa toiselle/muille eikä vain itselleen.
|
|
|
Post by submarine on Dec 6, 2010 17:33:23 GMT 3
Uu, jos kärkkyä saa, niin minä voisin kaikin mokomin ruveta pelikumppaniksi, jos päätät aloittaa. Tässä on itselläkin oikeastaan jäänyt viime aikoina pelaaminen vähän vähemmälle syystä jos toisestakin, enkä hiukkaakaan, nyt kun se valkolakkikin vihdoin on päässä, pahastuisi pienestä lisähämmingistä.
|
|
|
Post by dallan on Dec 6, 2010 18:49:44 GMT 3
R.C, paljon onnea tästä! Minulla on tosiaan vielä 3 edessä. Ensimmäinen huomenna ja sitten siitä eteenpäin.
Ihan heti en ehdi siis itse chattia katsella, mutta olisihan tuossa paljon parannettavan varaa ja olisihan se kiva, kun sielläkin olisi elämää taas. Eipä se pelkästään muuttamalla tule, mutta ehkä se voisi kannustaa, jonka päälle voisi muutoksia vähän mainostella =)
Mutta tässäpä pieni pähkinä teille jouluksi jos on intoa ratkoa! Oikean vastauksen saa viikon päästä tai privalla mikäli yrittäjiä on. Vastausyritykset voi laittaa minulle privana.
Neljän ihmisen on ylitettävä, pitkä pimeä ja kapea riippusilta, joka ei onnistu ilman taskulamppua. Silta on turvallinen, mutta se kestää vain kahden ihmisen painoa kerralla. Porukalla on vain 1 taskulamppu.
John ylittää sillan minuutissa Maggie kahdessa Charles viidessä ja Joella kestää kaikkiaan 10 minuuttia!
Täydennys: sillalla kulkeakseen täytyy itsellä tai vierustoverilla olla taskulamppu mukana. Kahdesta eri päästä ei siis voi lähteä sinne samaan aikaan. Mikä on pienin aika, jolla nelikko pääsee sillan yli?
VIHJE VALKOISELLA: näin kauan siihen menee, mutta miten se onnistuisi? 17 minuuttia.
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Dec 9, 2010 14:33:53 GMT 3
Mortonki kaikki! Kyllä nyt on taas putkahdellu pieniä ihmisiä maailmaan. on se hienoa. ehkä sitä joku päivä itekkin saa jonkun pätkän huoneen nurkkaan ynisemään. Ei tosin toviin. Meikä on perinteisesti täyttänyt kalenterinsa niin täyteen, että en ole sitten lokakuun paljoa kotona käynyt. Teen nyt vuoden loppuun yliopistolla täysipäiväisesti töitä, olen muutamaan otteeseen ollut tehtaallakin ja koko ajan radiossa, ja opiskellut. Tosin jälkimmäisessä menestys ei ole ollut hääviä, juuri otin laskentatoimen tentistä hylsyn jo toistamiseen. Vihaan sitä puuhaa. Mutta eipä ihme etten pärjännyt, sillä en ymmärrä mitään missä on numeroita ja merkityksiä. Onneksi teen yliopistolla juuri tilastopohjaista tutkimusta Toivottavasti kaikilla on mukavat joulut tulossa. Itsellä on joulunodotus mennyt vähän ohi, en ole edes perinteistä muovikuustani laittanut esille, mutten varmaan vuosiin ole odottanut joulua samalla innolla kuin nyt. Viikkoon en aio tehdä muuta kuin katsoa telkkaria ja syödä ja olla sosiaalinen. Se tulee olemaan ihanaa.
|
|
|
Post by R.C. on Dec 10, 2010 0:00:56 GMT 3
Sub, Minulla on vasta hahmo kasassa eikä vielä oikein mitään tarinaa mielessä, mutta jos sinulla olisi jonkinlaista ideantynkää juonesta, niin tottahan tuota voisi pistää peliä kasaan. :) Kevyellä pelillähän en tarkoittanut että suhtautuisin peliin jotenkin kevyesti, vaan lähinnä juuri hahmoni uutuus suo pelata vähän löysemmin rantein kun ei tarvitse pähkäillä ja suhteuttaa hahmon luonnetta ja ajatusmaailmaa jok’ikiseen tilanteeseen (toisin kuin kauemmin pelattujen ja jo pidemmälle mietittyjen hahmojen kohdalla). Nopeatempoisuuden osalta olin ajatellut kirjoittavani korkeintaan kymmenen lauseen vuoroja (ellei asiayhteys enempää vaadi) ja vastaavani viimeistään kolmen päivän välein, ellei jotain erityisiä esteitä ilmaannu. Uusi hahmoni on hiljainen soturitar nimeltään Reiku. Sangen vanttera ja fyysisesti voimakas mutta ei osaa käyttää tippaakaan magiaa. Parhaillaan tulee toimeen milloin milläkin pestillä.
Dallan, jopas sinulla on rankka rupeama ennen joululomille pääsyä. Roimasti voimia ja tietämystä tuleviin tentteihin! o/ En ole vieläkään saanut omasta kokeestani tuloksia. =/ Voisin koettaa purra tuota pähkinää jos saisin hiukan lisäaikaa. =) Pitää siis toistaiseksi pitää silmät kiinni jos viestität vastauksen ketjuun.
Glaci, minulla tahtoo olla tismalleen sama vaiva numeroiden suhteen. =P Pelkään aina jos tenttiin uhataan tulevaksi jotain laskutoimituksia. Itselläkin jääneet joulukoristelut vielä puolitiehen, mutta piakkoin aion ryhdistäytyä, sillä vietämme joulupyhät tänä vuonna kolmistaan kotosalla. =) Ihanaa päästä pitkästä aikaa rakentamaan omanlaistaan joulua, vaikka ei männävuosien kyläilyissäkään toki mitään vikaa ollut (vaihtojoulua ei nyt lasketa). Odotan kovasti jo kuusenhakua ja lahjojen availua. Jännää nähdä ovatko hankinnat osuneet lähellekään oikeaa. ^^
|
|
|
Post by dallan on Dec 10, 2010 0:31:00 GMT 3
Joulua minäkin odotan tavallaan jo paljon. Sitten en kyllä muutamaan päivään tee yhtään mitään. Vielä pitäisi kuitenkin jotain joululahjoja ostella ja miettiä, mitä toivoa muilta. Sen verran paljon kouluhommaa vielä kuitenkin, että joulu todennäköisesti tulee ennen kuin huomaankaan! Sitten 22. päivä on melkoinen säätö.
Jää nyt tuo maanantain tentti väliin, kun yksi ylimääräinen sukulaismeno osuu nyt yllättäen nyt sitten tähän ensi viikon viikonlopulle ja menee useampi päivä siitä aikaa matkustaa tuonne keskisuomeen ja sieltä takaisin. Eipä hätää silti, kun keväällä ei ole muuta kuin aikaa lukea näitä ja ensimmäisen sain kunnialla tehtyä. Tässä tuloksia odotellessa. Keväällä tosin voisi ottaa projektiksi opiskella ruotsia, että pääsisi sitten ensi syksyn ehkä virkamiesruotsista läpi. Espanjaa jopa tahtoisin lukea, mutta ei mahda mitään =( Kuulin huhuja, ettei se olisi hirveän vaikea kieli näin suhteessa, mutta pitää selvitellä vielä, että onko tuossa perää. Paljon on siitä kiinni, miten sanat taipuvat. Jos pitää opetella pelkkä sana ja kielioppia sitten erikseen ja jotain poikkeuksia, niin sitten onnistuu, mutta jos aina sana ja miten juuri tämä taipuu, niin sitten se ei onnistu minulta enää.
En laita vastausta vielä jos pohtijoita on =) Sitä vihjettä kannattaa rohkeasti käyttää! Laitoin sen vain piiloon ihan vain jos joku tahtoo lisähaastetta tehtävään. Hauskempi se on varmaan miettiä, miten saavuttaa tuo valmiiksi annettu minimi.
Minulla se on juuri toisin päin nyt kun on 2 matemaattisempaa kemian kurssia, niin ne ovat ne 2 helpointa, mutta nämä, missä on vain teoriaa paljon eikä laskuja ovat ne vaikeat.
|
|
|
Post by submarine on Dec 10, 2010 0:41:10 GMT 3
Aries, tuopa kuulostaa vallan mainiolta. En millään tavoin katso kieroon, jos peli ei syvällisyydellään maata järisytäkään. Päin vastoin, voisin itsekin kokeilla tuupata peliin vanhan uuden (hahmon, johon en muutamaan vuoteen ole ottanut mitään kosketusta, ja joka varmasti tulee olemaan erilainen nyt) ja rakentaa jonkinlaisen kevyehkön juonikuvion, kuten vaikkapa yksinkertaisen ja selkeän "hahmot palkataan tekemään jotain". Koskapa itsellänikin tulee olemaan magiaton (joskin, yllätys yllätys, rotta) hahmo, lienevät nämä ainakin jollakin tavoin samalla aallonpituudellakin. Toisaalta työtehtävän sijaan voisi olla mahdollista vetäistä myös se toinen perinteinen, eli "hahmot tapaavat jossain ja sitten tapahtuu jotain". Kumpaankin minulla on kyllä kaikenlaisia mahdollisia rakennuspalikoita jo valmiina, ja moneen muuhunkin. Joten miltäpä kuulostaisi jompikumpi näistä lähtöasetelmista tällä tavalla hutaisten kuvattuna?
Jaa-a, näin muuten yleisesti ottaen odottelen huomista, jolloin ilmeisesti tilaamani Bamboo Fun -digitaalinen piirtoalusta saapuu. Lakkiaisista tuli rahaa, joten päätinpä siirtyä digiaikaan tuherruksieni kanssa, kun sitä kerran oli suositeltukin. Täytyy katsoa, millaista jälkeä oikein tuleekaan. Todennäköisesti parempaa, kuin yliraskaalla kädelläni, karhealla kartongilla, liian pehmeällä lyijyllä ja suttaavalla kumilla ainakin. Jos ei mitään muuta, niin ainakaan kumittaminen ei ole maailmanlopun enne.
|
|
|
Post by R.C. on Dec 13, 2010 14:09:02 GMT 3
Sub, Tuo ”hahmot palkataan tekemään jotain”-lähtökohta ei vaikuttaisi lainkaan hullummalta, sillä tottahan tässä itää pieni houkutus testata uuden hahmonsa kestävyyttä. ;) Toisaalta tuo asetelma tarjoaisi myös Reikulleni jonkinlaisen koukun lyöttäytyä toisen hahmon seuraan, vaikka hän ei moisessa tavallisesti kovin aloitehaluinen olekaan. Jos jaksat jonkinlaisen kevyen juonen säveltää niin tämä auttaisi mainiosti alkuun. Vaihtoehtoisesti voisin myös asettaa hahmoni valmiiksi johonkin tilanteeseen, johon olisi helppo tarttua. Ilmoita vain kumman toivot pelin aloittavan ja mihin osioon. Sen verran täytyy vielä varoittaa että viikonloput saattavat olla osaltani vähän hitaampia. Viimeiset jouluhässäkät kun ovat meneillään. :)
Ai niin, ja erittäin lämpimästi onneksi olkoon valmistumisesi johdosta! \o/ Jotenkin tämä jäi tuossa viimeisessä viestissäni kirjoittamatta, liekö sitten peli-innostuksen ja muun höpinän myötä. Upea juttu! :) Mihin suuntaan ajattelit nyt ylioppilaaksi päästyäsi jatkaa, vai aiotko pitää välivuoden ja harkita kaikessa rauhassa?
Katselin itsekin tuollaista piirtolautaa Suomalaisen mainoksesta, mutta päätin toistaiseksi kuluttaa vanhoja taidetarvikkeitani, mokomat kun jatkavat yhä tasaista pölyttymistään. ;<_< Olen kyllä päättänyt järjestää itselleni enemmän aikaa toteuttaa itseäni, kunhan nyt joulun sun muun uuden vuoden juhlahumun yli pääsisi... :) Valaisethan digitaalisia piirtokokemuksiasi ja töitäsi taas sopivassa saumassa? Voisin kuvitella tuollaisella välineellä pääsevän luovuuden nopeasti oikeuksiinsa. Pyyhekumeista kun minullakin on monia huonoja kokemuksia – niiden pitää olla juuri sopivan kovia/pehmeitä toimiakseen, mutta hyviä on usein vaikea löytää.
|
|
|
Post by submarine on Dec 13, 2010 20:59:02 GMT 3
Näin, kirjoitin jo oikeastaan sen aloituksen tuonne Maailmankaikkeuden puolelle. Lähinnä, koska sen olisi juonensa pohjalta määrä käsittää melko monta paikkaa. Loin nyt olettamuksen, että tuo vanhus äkkäsi sinun hahmosi tuppukylän kylänraitilta ja alkoi pitää asiasta meteliä. Omaani en oikeastaan vielä sinne edes tyrkyttänyt, että tulee mukavammin jäsennelty alku.
Niin tosiaan, nyt kevääseen asti on rauha, jolloin pyrin jatkamaan. Tässä kohtaa on kyllä tiettyjä pyrkimyksiä, mutta täytyy nyt vielä katsoa sitten sinne jatkohakuihin asti. Ja kiitoksia tosiaan onnitteluista!
Olen nyt tällä piirtolaudalla saanut vähän kokeiltua, ja sen sanon, että kannatti hankkia. Vaivaton värkki, piirroksissa voi kokeilla paljon vapaammin kaikkea (etenkin tämän mukana tulleilla ohjelmilla), koska muutamalla säädöllä kaikki on taas ennallaan, jos mokaa. Lisäksi, koskapa en ole töppötassuillani hinkkaamassa epähuomiossa joka paikkaa, ei kuva mene suttuun. Pari kuvaakin olen sutannut, ja sanottakoon, että lineart on paljon vahvempi ja selkeämpi. Tosin tämä kyllä vaatii tietyn määrän tottumista. Tuntuma on eri kuin lyijykynän ja paperin kanssa, koskapa defaulttina kynässä on muovikärki ja laudan pinta on kovan tasainen. Eli siis piirtokokemus on aluksi aikas liukas. Lisäksi vaatii tietyn määrän harjoittelua, että saa koordinoitua oikein, koska piirtäessä ei katsota "piirrokseen", vaan ruudulle. Toisaalta itse ainakin olen kumpaankin onnistunut ihan kelvosti mukautumaan.
Se sanottakoon vinkkinä, että piirtolaudan kohdalla halpa ei todellakaan ole hyvä. Lueskeltuani ja kyseltyäni olen melko nopeasti huomannut konseksuksen, että jos päättää säästää piirtolaudassa, kärsii. Wacomin Bamboo -sarjaa kehutaan hyväksi harrastelijalle, ja itse hommasin Bamboo Fun -mallin. Ei huokein, mutta yleisesti ottaen arvostettu.
|
|
|
Post by Themily on Dec 13, 2010 21:29:12 GMT 3
Lueskeltuani noita viestejänne päätin itsekkin kirjoittaa vähän kuulumisistani.
Itsae olen syksyn tai no koko vuoden ollut aika kiireinen lukion kanssa ja on tullut vähän sairasteltua normaalia enemmän. Nyt loppuvuosi kumminkin pitäisi ottaa vähän rauhallisemmin ja kun nyt kun kokeetkin on tältä vuodelta loppu, pystynkin ottamaan vähän rauhallisemmin. Kokeetkin on tullut mentyä kunnialla läpi vaikken niitä kovia kokeisiin pänttääjiä olekkaan.
Itse odotan joulua kovasti, varsinkin joululomaa ja jouluaattoa. Paljon on tullut jo lahjoja osteltua, mutta jonkin verran pitää vielä ostella. Joulun aion viettää perheen kanssa kuten joka joulu olen. Tämä viikko ja vielä seuraavan viikon maanantai täytyisi vielä kestää ennen kuin loma alkaa.
Itsellänikin on tuollainen Bamboo fun piirtalauta ollut, mutta itse en jaksanut siitä niin innostua, koska se ei sitten kauaa minulla toiminutkaan. Melkein muutaman käyttökerran jälkeen alkoikin jo reistailla, veteli itsekseen viivoja sinne tänne eikä sitten loppujen lopuksi suostunut tekemään enään mitään, joten jätin sen sivuun ja ostin uuden. Tällä hetkellä itselläni on aiptekin slim tablet ja se on toiminut moitteettomasti toisin kuin tuo bamboo fun. Tuo aiptekki minulla on ollut jo jotain 2 vuottta. Silti kumminkin haaveilen ostavani Wacoomilta paremman piirtolaudan, mutta saa nähdä toteutanko tuota koskaan, katsoo nyt miten tuo vanha toimii.
Sub, mitä ohjelmaa muuten käytät tuolla piirtolaudalla piirtämiseen?
|
|
|
Post by submarine on Dec 13, 2010 22:35:18 GMT 3
Ikuto, tällä hetkellä käytössä on Corel Painter Essentials. Olen minä kokoversiotakin joskus käyttänyt, mutta juuri nyt en jaksa ruveta sitä väsäämään, kun tuo tuli ilmaiseksi tosiaan siinä mukana. Kaiken kaikkiaan sopivan yhteensopiva laudan toimintojen kanssa ja toimii melko kelvosti.
|
|