trisha
Member
One crazy chic
|
Post by trisha on Nov 14, 2007 20:13:58 GMT 3
Nimittäin roolipelaaminen. Miksi pelaat? Onko kyse ensisijaisesti viihtymisestä, kokemuksien haalimisesta, ajan tappamisesta, pärjäämisestä... Pelaatko koska muutkin? Entä mitä haet peliltä kun se alkaa, vai etkö kykene määrittelemään? Onko sinulla odotuksia peleiltä? Haluatko pelata vain tietynlaisia pelejä, vai oletko avoin kaikenlaiselle?
Itse lasken itseni varmaankin useampiin ylläolevista. Ensisijainen tavoitteeni on viihtyä. Viihdyttävä peli taas pitää sisällään monipuolisesti kokemuksia, haasteita, jännitystä ja tunnelatausta. Pelillä on oltava merkitystä ennen kuin se muuttuu viihdyttäväksi.
|
|
|
Post by submarine on Nov 14, 2007 20:34:52 GMT 3
Varmaankin kaikkea ylläolevista. Ropetus on loistava harrastus, enkä aio sitä lopettaa niin kauan, kuin vain henki pihisee ja se on mahdollista, mutta yhtälailla tapaan myös jatkaa jotakin, kun olen sen kerran kunnolla aloittanut.
|
|
nova
Member
Puhu harpyijoille totta.
|
Post by nova on Nov 15, 2007 22:45:13 GMT 3
Ropetus kasvattaa mielikuvitusta ja keksii hienoja tarinoita. Joistakin peleistä voi kehitellä tarinan, jota lukee puoltoista vuotta nuoremmalle serkulle.
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Nov 19, 2007 14:19:03 GMT 3
Toteuttaakseni itseäni.
|
|
|
Post by dallan on Dec 5, 2007 3:22:01 GMT 3
Ylläolevista vaihtoehdoista roolipelaan saadakseni kokemuksia ja haasteita. En kirjoita viihtyäkseni, kun kirjoittaminen on harvoin minulle hauskaa. Koen sen työlääksi ja se on minulle raskasta, usein turhankin aikaavievää sekä usein henkisesti kivuliasta, sillä kun joku hahmo pelissä vaikka runtelee hahmoni mielenterveyttä, niin se satuttaa itseäni enemmän kuin suurin osa asioista tosielämässä.
Silti kirjoittaminen mahdollistaa uusien ajatuksten rakentamisen, uusien tunteiden, tilanteiden ja ajatusten tarkastelun ja on näin positiivisen haastavaa. Muodostan varmaan suurimman osan vähääkään syvällisimmistä ajatuksistani vuoroja kirjoittaessani enkä vaikka filosofian tenttikirjoja lukiessani. Lisäksi pelaaminen tarjoaa uskomattomia kokemuksia. Olen vuodattanut tuhansia kyyneleitä pelien äärellä, aidosti rakastunut johonkin ja kokenut monenlaista muuta, mitä runiininomaisesta arjesta läksyjen, tenttien sekä luentojen maailmassa harvoin saa tuntea.
|
|