|
Post by dallan on Apr 7, 2008 23:24:33 GMT 3
|
|
|
Post by R.C. on Apr 8, 2008 11:01:53 GMT 3
Yay-yay, onneksi olkoon! =D Mikäs seuraavaksi?
|
|
|
Post by dallan on Apr 9, 2008 0:09:26 GMT 3
Kiitos kovasti! Tämäkin elämäni pieni haave näki viimein päivänvalon muutaman kuukauden liki päivittäisen aktiivisen pelaamisen ja harjoittelun jälkeen. Luultavasti jatkan joko Crawlin tai sitten taas Nethackin tai jonkun sen variantin parissa ja opettelen pelaamaan niitä oikein kunnolla. Toisaalta jos sitä aloittaisi kokonaan uuden pelin, niin POWDER taitaa olla nykyään aika suosittu, niin se on varmaan hyvä peli. Vaihtoehtoja riittää. Vielä olisi näissäkin niin valtavasti opittavaa. Ensimmäinen voitto ehkä pelin helpoimmalla race/class yhdistelmällä on suuri askel sekin, mutta ei todellakaan se viimeinen otettavissa oleva askel.
|
|
|
Post by submarine on Apr 9, 2008 14:57:53 GMT 3
Oi, onnea tästä. Melkoisen kunnioitettava suoritus.
|
|
|
Post by merril on Apr 12, 2008 21:29:48 GMT 3
'Nättiponi, kääpiökirvesmurhaaja?'
Joka tapauksessa, onnitteluni- itse en ole vielä tähän päivään mennessä päässyt yhtäkään näistä lukuisista rogue-peleistä lävitse. Jonakin päivänä, ADOM...jonakin päivänä.
|
|
|
Post by dallan on Apr 13, 2008 2:58:58 GMT 3
"Pretty pony" on se hahmon nimi, minkä laitoin itse sille. Voihan sitä ajatella, että se on sellainen pikkuinen, kääpiön kokoinen poni. "The axe maniac" tulee automaattisesti siitä, että tuolla hahmolla oli axes skill tasolla 27. Tarvitseehan se ponikin aseen, jotta sen legendraarisen Orb of Zotin saa tuotua kotiin tappamishaluisten vihollisten vaarallisesta luolastosta. Se ei ole kiltti paikka se. Mitä se orb sitten ikinä tekeekään. Sitä ei manualissa kerrota. Sivuhuomiona vain, että Crawlissa tuolla kai käytetyimmällä serverillä crawl.akrasiac.org tosin on random artifact nimeltään "Ring of Ponies." Taitaa olla joku sen paikan ylläpitäjistäkin hurahtanut My Little Ponyihin, kun wishlistiinkin on listattu siellä toive sellaisesta.
Todella vaikeitahan nämä pelit ovat. Se tekee siitä voittamisesta niin erityislaatuista. Tosin oikein hyvä pelaaja voi päästä vaikka nethackin tai ADOMin monta kertaa peräkkäinkin läpi (tai jopa Crawlin, mikä tosin lienee harvinaista), mutta sen taitotason saavuttaminen on kovan opettelun takana. Minulla meni alunperin ADOMin läpäisemiseen muistaakseni kuukausia ellei vuosikin tai yli. Sitä ennen olin nethackia pelannut vuosia ja sen pääsinkin sitten ADOMin jälkeen läpi. Aikaa kylläkin meni taas reilusti. Angbandin läpäisinkin yhdessä kesässä. Se pelinä vaati tuossa vaiheessa lähinnä valtavan kasan kärsivällisyyttä, kun classkin oli varmaan se tylsin kaikista pelata. Tämä Crawl meni nyt tässä vajaassa puolessa vuodessa. Tokihan yhden tällaisen pelin hallitseminen auttaa toisessa.
ADOM on sikäli hyvä valinta minusta, että se on omasta mielestäni näistä neljästä läpäisemästäni itselleni se kaikkein helpoin kokonaisuudessaan. Siinä alkupeli ei ole valtavan raadollinen kuten vaikka Crawlissa on. Peli ei pakota sinua etenemään koko ajan vaan voit yleensä mennä uusiin paikkoihin sitä tahtia, mitä itse tahdot.
|
|