|
Post by R.C. on Jan 14, 2007 15:25:54 GMT 3
Jälkimmäiset kaksi kannanottoa tiivistivät niin loistavasti mielipiteeni! <3 ( Ja Kalin, sinulla on muuten edelleen ihanan konstailematon tapa esittää asioita, vai olenkohan koskaan maininnut tästä...(?) ;^^ ) Tosiaan, kannustan myös osaltani kaikkia vanhempia pelaajia ottamaan ainakin yhden aloittelijan vastapelaajakseen jos aihetta ja mahdollisuutta ilmenee, sillä vaikka vain lyhyidenkin pelireplojen kirjoittaminen kysyy tuskin kovin paljon aikaa tai vaivaa. ( Riittävien vastausten nyt ei muutenkaan pitäisi riippua pituudesta. =P )
Uusien käyttäjien ( ei välttämättä vain aloittelijoiden ) omatoiminen pelinhaku/-avaus on hyvä osoitus aktiivisuudesta, ja huomaan iloitsevani aina itsekin kun niihin vastataan. ;^^ Pidän tosiaan myös rutia tuosta 'Peliä pystyyn!'-aiheesta, jonka tarkoitus viimeistään olisi tuoda yhteen uusia ja vanhoja pelaajia ( Peliparitusta!! oO; No ei nyt ihan... ;^^ ). Kyseiseen projuun kannattaa suhtautua ihan vakavasti vaikka ainahan on hienompaa, jos vastapelaajan löytää omia aikojaan. Ja yleensähän niin onneksi käykin, kunhan jaksaa päivän tai pari pidempään odottaa ja kuulostella...
|
|
|
Post by nekoonlove on Jan 14, 2007 15:34:01 GMT 3
Tämä ei ehkä liity asiaan mutta miten voi liittää omia piirrustuksiaan galleriaan. (miau)
|
|
|
Post by Kalin D. on Jan 14, 2007 16:36:17 GMT 3
Storshadowin onlineri? Herätit uteliaisuuden, pitääpä kaivella... Tosiaan, vaikka joutuukin varmasti aika usein aluksi repimään naamaansa kärsivällisyytensä puolesta, on palkitsevaa nähdä pelaajan kehittyvän. Muutamankin pelin välillä on näkynyt askelia parempaan. Olen itse vain vähän siinä rajalla, otanko hommaa kontolleni täällä, osittain rajallisen pelaamisaikani takia, osittain siksi, että koulutin aika hemmetin monta pelaajaa alkuun sekä Kissin Linnan, Jippiin Roolipelihuoneen, ja jopa vielä muistaakseni Suomi24:n ropepaikassa. Olen sen verran mielestäni tehnyt, että voin kyllä opastaa ja pelailla, mutten voi ryhtyä enää kenenkään kummiksi. Tämä ei sitten ole mitään vastuun pakenemista ja sanojen syömistä. Autan kyllä, ei siinä mitn, mutta en voi pällini kannalta tehdä sitä aktiivisesti. Tämä myös siksi, ettette näin kyynisesti ajateltuna oleta minun yksin olevan hommassa ja jää sivuun. (kyllä olen katkera, epäluuloinen ja kyyninen, tuo homma on jätetty ennenkin pelkästään minun vastuulleni) Siksipä, pallo on teillä muilla ensisijaisesti.
|
|
|
Post by Kalin D. on Jan 14, 2007 16:42:59 GMT 3
Oho, nyt vasta huomasin tämän seuraavan sivun. Kiitoksia paljon R.C., edelleen samalla suoralla linjalla voisin todeta, että olen sen verran 'vanha' ja lungi, ettei minulla ole enää mitään syytä kaunistella tai pyrkiä varomaan sanojani. XD En vain enää jaksa huolehtia muiden mielenterveydestä/egosta/sielunrauhasta/loukkaantumisesta sanomisieni suhteen.
|
|
|
Post by R.C. on Jan 15, 2007 14:16:43 GMT 3
nekoonlove: Kysyit piirustusten lisäämisestä. Foorumi ( 'Galleria' ) ei tarjoa varsinaista tilaa piirustuksille, joten kuvat pitää linkittää omille sivuilleen. Se onnistuu joko tavallisella linkillä linkki tähän, tai kuvan saa aukeamaan suoraan foorumiin linkki tähän[/img ]-tageilla ( ilman erikseen lisättyjä välejä! ). Nämä komennot löytyvät kuvakkeistakin viestinluontisivulla ( 'maapallo&paperi' tavalliselle linkille ja 'taulunkuva' suoraan avautuvalle kuvalle ). Toivon mukaan navigointi helpottui vähän tämän myötä. ^^
|
|
|
Post by submarine on Jan 15, 2007 16:38:18 GMT 3
|
|
Akvandarium
Member
What is any achievement, however great it was, once time itself is dead?
|
Post by Akvandarium on Jan 25, 2007 19:27:15 GMT 3
Uh, olen ollut poissa pitkän aikaa. Elämän henkilökohtaisella puolella on ollut kohtalaisen isojakin tapahtumia, niin että asiat ovat vain jääneet unohduksiin. Ja kun lopulta, joulun jälkeen, elämä astui taas suht' koht uomilleen, niin koulukiireet veivät lähes kaiken ajan. Nyt olen siis palannut takaisin ja kun en ehtinyt viimeksikään pitkään (enkä tasokkaasti ^^) pelata, niin tunnen oloni edelleen erittäin uudeksi. Ja pelokkaaksi.
Mielestäni olisi selkeää, jos uusien pelien otsikkoonkin merkittäisiin, onko kyseessä kutsupeli vai kaikille avoin peli. Ja jos pelin aloittajalle ei olisi liikaa vaivaa, voisi otsikkoa myös ajoittain "päivittää" eli esim. ottaa "kaikille avoin"-merkinnän pois ja laittaa tilalle vaikkapa "täynnä" tms., jos peli on edennyt liian pitkälle/pelaajia on jo tarpeeksi ---> eli ei enää uusia pelaajia. Peliin mukaan tulemisen kynnys voisi madaltua, jos tietäisi varmasti, että on tervetullut.
Tuo "päättymättömät tarinat"-osio on todella hyvä, kiitoksia siitä. ^^
|
|
Deina
Member
|
Post by Deina on Dec 28, 2007 21:07:46 GMT 3
Myrkmeren vanha linna on itseasiassa ensimmäinen nettiroolipeli,jota olen pelannut.Jokainen on joskus tullut tänne ensimmäistä kertaa ja varmasti ajatellut että mitä saa tehdä ja mitä ei sekä myöskin ehkä toivonut,ettei ole vaivaksi.Minulle ainakin tänne tuleminen oli positiivinen kokemus,sillä porukka oli(ja on edelleenkin,tietysti)ystävällistä ja mukavaa.Joten minun mielestäni kaikki uudet pelaajat rohkeasti vain pelaamaan.
|
|
trisha
Member
One crazy chic
|
Post by trisha on Jan 5, 2008 13:30:48 GMT 3
Yksi piirre on, että ropessamme ei oikein saisi esiintyä sellaista pelaamista, että ropen pidempään pelanneet pelaajat ainostaan pelaavat keskenään. Olisi siis hyvä, että jos vain suinkin mahdollista, niin olisi hyvä pelata eri ihmisten kanssa. Tähän ihan pikkuruinen puolustus meitä laiskoja kohtaan; se, että pelaa tutun pelikaverin kanssa ei pakosti ole mitään elitismiä tai itsensä korokkeelle nostamista. Kun on työpaikka, opiskelut, perhe tai muuten vain paljon tekemistä, niin sitä ei aika (tai innostuskaan) aina riitä kovin moneen peliin kerrallaan. Silloin helposti jahkautuu pelaamaan sellaisen tutun pelikaverin seuraan, jonka kokemuksesta tietää pelaavan hyvin yhteen. En tarkoita, etteikö sitä voisi olla välillä valmis pelaamaan jonkun muunkin kanssa, varsinkin jos erikseen oikein kysytään, mutta mutta... minulle ainakin riittävät ihan hyvin nyt käynnissä olevat pari peliä tutun pelikaverin kanssa.
|
|
|
Post by dallan on Jan 5, 2008 20:16:37 GMT 3
Trishalle, että olen kanssasi samaa mieltä. Tuo ilmaisu "jos vain suinkin mahdollista" on tosiaan tarpeettoman jyrkästi sanottu. Parempi olisi, kun olisi esittänyt useampien pelaajien ja erityisesti uusien pelaajien kanssa pelaamisen positiivisia vaikutuksia, mitä tässä ketjussa on jo sen verran tehty, etten näe tarpeelliseksi toistaa sitä. Niin ikään on myös ihan totta, että muun muassa riski pelien epäonnistumiselle lienee suurempi näin toimittaessa.
Mitä nyt mietin tämän topicin avausta jälkikäteen, niin omasta mielestäni oli ehkä arvokasta tuoda tämäkin puoli esille, vaikka se varmaan oli monille selvää jo ennestään. Näin jälkikäteen haluaisin korostaa, etten tarkoita nostaa syyttävää sormea kehenkään, vaatimaan ketään muuttamaan tapojaan ja missään tapauksessa en tahdo mitään pakottavia sääntöjä tähän asiaan liittyen. Sillä vain, että jos on muutenkin aloittelemassa uutta peliä, esimerkiksi vaikka parin jo hyvin toimivan pelin rinnalle, niin pelikaverinsa valinnalla voi tehdä jollekin suuren palveluksen tai ehkä saa itselleen uudenlaisen toimivan pelin, kun jokaisen kanssa pelaaminen lienee jonkin verran erilaista. Arkielämän rajoitteiden, joita Trisha hyvin listasit, kanssa en oman kokemuksenikaan pohjalta suosittele kamppailemaan.
|
|
|
Post by R.C. on Jan 5, 2008 21:28:47 GMT 3
'Miten parantaa uuden pelaajan asemaa?'
Minua harmittaa jos ja kun näen uuden pelaajan replaavan peliin, joka on ollut kylmänä jo kuukausia eikä avauksen kirjoittajakaan ole pyörinyt paikalla enää pitkään aikaan. Joskus tekisi mieli mainita näille tulokkaille etteivät vahingossa jää odottamaan turhaan, mikäli näyttää siltä ettei mitään ole tapahtumassa.
Eli kaikki te tuoreet kävijät jotka etsitte valmista peliä ja satutte lukemaan tämän viestin: kannattaa aina tarkistaa koska ketjun viimeisin viesti on lähetetty, tai milloin toinen käyttäjä on viimeksi kirjautunut, ja rakentaa odotukset sen mukaan. Jollei ensimmäisellä yrityksellä tärppää niin kukaties jo toisella! =)
|
|
|
Post by Ziegrand on Jan 6, 2008 1:22:10 GMT 3
Tervehdy teille kaikille, minä olen minä? Eikö sen huomaakkin selvästi? *virnistää ja vetäisee hiukset taakse*
Siis asiaan. Lähettäkää ne minulle, ne kaikki ihanat pikkuiset jotka eivät tunnu osaavan pelata mielestään tai teidän mielestänne kannattaa niin minä kerron heille kaiken mahdollisen sitten, Runotyylistä, kauhun viimehetkistä kuoleman kuvauksesta etteseteraa etteseteraa. Ja niin edelleen.
Elikkäs Ziegrand palveluksessanne tällä kevyellä 7.v Charppaus ja noin 11.v pöytäropekokemuksella.
|
|
trisha
Member
One crazy chic
|
Post by trisha on Jan 6, 2008 11:13:26 GMT 3
Sillä vain, että jos on muutenkin aloittelemassa uutta peliä, esimerkiksi vaikka parin jo hyvin toimivan pelin rinnalle, niin pelikaverinsa valinnalla voi tehdä jollekin suuren palveluksen tai ehkä saa itselleen uudenlaisen toimivan pelin, kun jokaisen kanssa pelaaminen lienee jonkin verran erilaista. Tässä olen tismalleen samaa mieltä. Ja ainakin minulle tulee edelleen sellaisia innostuksen hetkiä, aloittelijaan verrattavia AHAA-elämyksiä kun luen välillä noita pelien aloituksia. Sellaisen sattuessa olisi vain hyvä tarttua tärppiin ja mennä mukaan peliin vähän nykyistä rohkeammin. Deinan kanssa pelaamani peli oli lyhykäisyydestään huolimatta oikein viihdyttävä, ja ajattelinkin jossakin vaiheessa ehdottaa jatkamista, mikäli se pelikaverille sopii. Ja tämäkin hyvä kokemus oli jäädä väliin, kun sitä mietti: "Jos ei se pelaaja jaksakaan, jos ei sitä kiinnosta, jos pelitavat eivät sovikaan yhteen, jos sillä onkin 'animesuperpoikatyttö hahmo', joka osaa kaiken ja on silti vasta 16.v ... " Kyllä sitä kokeneempanakin noita asioita joskus miettii. Jokainen uusi peli uuden kaverin kanssa on kuitenkin eräänlainen uusi, ennen kokematon tilanne.
|
|
|
Post by Ziegrand on Jan 6, 2008 15:39:28 GMT 3
Sillä vain, että jos on muutenkin aloittelemassa uutta peliä, esimerkiksi vaikka parin jo hyvin toimivan pelin rinnalle, niin pelikaverinsa valinnalla voi tehdä jollekin suuren palveluksen tai ehkä saa itselleen uudenlaisen toimivan pelin, kun jokaisen kanssa pelaaminen lienee jonkin verran erilaista. Tässä olen tismalleen samaa mieltä. Ja ainakin minulle tulee edelleen sellaisia innostuksen hetkiä, aloittelijaan verrattavia AHAA-elämyksiä kun luen välillä noita pelien aloituksia. Sellaisen sattuessa olisi vain hyvä tarttua tärppiin ja mennä mukaan peliin vähän nykyistä rohkeammin. Deinan kanssa pelaamani peli oli lyhykäisyydestään huolimatta oikein viihdyttävä, ja ajattelinkin jossakin vaiheessa ehdottaa jatkamista, mikäli se pelikaverille sopii. Ja tämäkin hyvä kokemus oli jäädä väliin, kun sitä mietti: "Jos ei se pelaaja jaksakaan, jos ei sitä kiinnosta, jos pelitavat eivät sovikaan yhteen, jos sillä onkin 'animesuperpoikatyttö hahmo', joka osaa kaiken ja on silti vasta 16.v ... " Kyllä sitä kokeneempanakin noita asioita joskus miettii. Jokainen uusi peli uuden kaverin kanssa on kuitenkin eräänlainen uusi, ennen kokematon tilanne. Täysin samaa mieltä Trishan kanssa, tämä animebuumi välillä tappaa pelejä mutta niistä voi myös saada paljon irti mielenkiintoisilla hahmoilla kunhan vain muistaa että hahmolla tulee olla yhtä paljon heikkouksia kun voimia.
|
|