|
Post by sasha on Jun 11, 2012 15:00:05 GMT 3
Mun oli aivan pakko laittaa tänne tällainen kysely. Itse olen tosi kova leffafani, tulee katsottua elokuvia viikottain ja monia erilaisia. Elokuvateatterissa tulee käytyä vähintäänkin kerran kuussa. Usein kutsun myös ystäviä viettämään leffailtaa sipsikulhon kera, nam. ;> Leffahyllyni pursuu ylitse ja tietokoneen muistikin alkaa olla vähissä. Ja silti on niin paljon leffoja joita en ole edes nähnyt! Tarkoitukseni olisi siis hommata uusia elokuvia.. Tämä minun elokuvaintoilu vain pahenee vuosi vuodelta. Siksi kysyn nyt teiltä rakkaat myrkmereläiset, mitkä ovat teidän lempileffoja? Tai sellaisia, jotka ovat jääneet mieleen?Itse voin sanoa, että pidän todella paljon elokuvasta City Of God, suosittelen! Olen kyllä tosiaankin kaikkiruokainen ja en osaa niinkään luetella mitään parhaimpia leffoja. Voin kyllä vielä sanoa että aasialaiset kauhuelokuvat The Eye ja The Eye 2 ovat hyviä, sekä esimerkiksi The Hangover, The Illusionist, Requiem For A Dream, Pulp Fiction, American History X, Amelie, Inglorious Bastards, Shutter Island, Fight Club, Hotel Rwanda ja Mies vailla menneisyyttä. Nuo nyt tulivat vain ensimmäisenä mieleen. Hyviä leffoja kun on niin paljon! Nyt siis keskustelemaan elokuvista ja kertomaan omat lempileffat!
|
|
|
Post by R.C. on Jun 26, 2012 22:17:40 GMT 3
Toinen vannoutunut leffafani ilmoittautuu. Lempileffoja on kyllä hurjan vaikea valita kun on niin paljon loistavia ehdokkaita! Nämä nousevat silti väistämättä kärkiviisikkoon (järjestyksessä tai toisessa): Kaunotar ja Hirviö (piirretty elokuva siis), Liikkuva linna (anime), Oopperan kummitus (2004), Valkohammas (1991) ja The Howling (1981). Ja tekihän Star Warskin viidesluokkalaiseen naperoon koulun liikkasalissa aikoinaan suuren vaikutuksen. Ne vanhemmat ovat edelleen parempia, mwah!
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
Posts: 694
|
Post by Glaciar on Jun 29, 2012 15:03:08 GMT 3
Mä voisin listata kasan elokuvia, jotka olen nähnyt monia kertoja. En osaa missään tapauksessa sanoa, mikä olisi paras ja onko se tällä listallakaan (ja ei, en jaksa tarkistaa oikeinkirjoitusta):
Ever After Lotrit Vanhat Star Warsit You've got Mail Holiday Hercules Aeon Flux Equilibrium Sliding Doors Robin Hood (sukkahousuversio) 50 first dates Forest Gump Pirates of Caribbean (1) Girl Interrupted Source Code Ensimmäinen yhteys Ace Venturat Piukat Paikat Tuulen viemää Vihreän timantin metsästys MI2 Matrix Stardust Transformers Gladiator 7 Alien Uhrilampaat Jyrassic Park Aladdin Vihreä Maili American Beauty Memento Batman Returns District 9 ... Nyt innostuin tekemään tätä listaa varmaan puoli tuntia. Ja oisin mielelläni jatkanut listaamista vielä tovin. No mutta siinä kasa mieleen jäänyttä mieliviihdettä.
|
|
|
Post by spyrre on Jun 29, 2012 17:54:05 GMT 3
Noh, kaipa tässä voisi jotain listata kun tällainen topic on pystyyn laitettu, heh. Leffoja on tullut katseltua enemmän ja vähemmän, mutta kuten varmaan silmään pistää, suosituimmat genret tuppaavat usein olemaan akselilla "kahu-scifi/fantasia-animaatio", vaikka poikkeuksiakin tosin löytyy. ^^; Leffat mainittu järjestyksessä jossa tulivat mieleen, eivät välttämättä paremmuusjärjestyksessä, tuskin osaisin niitä niin jyrkästi luokitellakaan.
Pricess Mononoke, Pan´s Labyrinth, Donnie Darko, Fido, Hot fuzz, Shaun of the dead, Tucker&Dale vs Evil, District 9, Alien trilogia(!), Tokyo Godfathers, The neverending story, Where the wild things are, Dragonheart, Dragonslayer (1981), Mirror mask, Nightmare on Elmstreet (1984), Black christmas (1974), Splice, Ginger snaps (1&2), American werewolf in London, suurin osa studio Ghiblin tuotoksista, 28 days later, Corpse bride, Coraline.... Eh, tämä lista jatkuisi varmaan vielä pitkälle mutta taidan lopettaa tähän. Luultavasti unohdin paljon kaikkea, mutta linja taitaa olla aika selvä. ^^;
|
|
|
Post by Frosty on Mar 22, 2016 9:02:03 GMT 3
Täytyihän minunkin tänne tulla kirjoittelemaan ^^ Itsellänikin on paljon leffasuosikkeja, kerrompa tässä muutamia.
Frozen - huurteinen seikkailu Jurassic Park 2 Harry Potter ja Azkabanin vanki Harry Potter ja Feeniksin kilta Ice Age-leffat Yksin kotona-leffat Tintin seikkailuista tehdyt elokuvat miinus surkeasti toteutettu Tuhatkaunon tapaus
Siinäpä oli ne muutamat ^^
|
|