|
Post by R.C. on Nov 21, 2006 21:53:28 GMT 3
Toisin sanoen sanoitukset jotka saavat teidät heräämään, innostumaan, vihastumaan, haikeilemaan tai haistattamaan maailmalle pitkät. Tuleeko jollekulle sellaisia mieleen, vai onko kappaleiden lyriikoilla teille ylipäätään mitään väliä?
Sivuan kysymykselläni aihetta josta riittäisi varmasti muutakin säpisemistä, siis musiikkia. Vaan jatkakoon joku toinen siitä mihin ensimmäinen osa-alue loppuu. En rohkene siteerata vielä itse mitään, sillä voihan olla, ettei tällainen höpinä kiinnosta ketään muita kuin minua, ja silloin olisin kirjoittanut aivan turhaan. Lyhyestä virrestä kevyt keskustelunavaus, olkaa hyvä. ^^
|
|
|
Post by dallan on Nov 21, 2006 22:00:49 GMT 3
Minulle kappaleiden sanoilla on enemmän väliä kuin itse musiikilla. Tunnen todella huonosti musiikkia ja en ole montaa artistia eläessäni kuunnellut, mutta tässä on yksi sanoitus, josta muistan, että aikanaan pidin. darklyrics.com/lyrics/nightingale/invisible.html#7
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Nov 21, 2006 22:25:10 GMT 3
Itsellä on paljonkin biisejä joiden sanat ovat iskeneet luun kurkkuun. InFlamesin Metaforassa oli mun mielestä hyvät sanat ja noh.. listaan tähän pari jotka ovat ajankohdaltaan tai yleensä vain viestiltään herättäneet mut kuuntelemaan uudelleen: Sheena Easton- My baby takes the morning TLC-scrubs Led Zeppelin - Stairway to heaven Panthera - Walk (naurua!) Type 0 Negative - Burnt Flowers Fallen & Die with me Def Leppard - Love bites AC/DC - Let me put my love into you & Highway to hell (molemmat pakollisia roadtripeillä) & You Shook me all night long (riipaiseva suorastaan Cooper - Poison Van halen - Jump Don Huonot - Sininen yö, Tuulee, Lentohiekkaa, Tule sellaisena kuin olet, Kaunis painajainen MSP - The everlasting Dingo - Kulkuri ja kaunotar, Jokainen aamu, Ruma ankanpoika (PLL-biisit) Rammstein - Ohne dich (Nyt inttileski aikana todella koskettanut) Tuskin tarvitsee edes mainita Zen Cafeen todella kaunista, joka pitää aina kuunnella sen jälkeen kun katsoo peiliin joulun jälkeen samoin kuin Leavingsin sopivasti lihava. Suurlähettiläiden Pitääxunaina on muistettava aina kun tekee mieli nalkuttaa tai muuten vain valittaa jostain ihan turhasta. Crazy Town - Butterfly (lyömätön yhä, solisti uskomaton, kuuluu läpi biisistä) Eikä pidä unohtaa ouu-raisakson! levyn uskomattomia sanoituksia. Luoja tästä aiheesta voisin läpistä pitkään, sillä olen ehdoton lyriikoiden kuuntelija. En nyt tässä oikeastaan listannut kuin muutaman kappaleen joista tulee hyvälle tuulelle, muut kyllä tuo tipan linssiin noin itsesääli-mielessä. Äh.. Voisin pitää tästä aiheesta ihan oman puheen vuoroni: "Mitä lyriikoita Glaci osaa ulkoa"
|
|
|
Post by WhiteNoiseMonster on Nov 22, 2006 0:33:03 GMT 3
|
|
|
Post by R.C. on Nov 22, 2006 1:02:03 GMT 3
Kiva että näin moni on jo vastannut. ^^ Itse kuuntelen musiikkia pitkälti tunnetilojeni mukaan, yllätys. Joskus pelkkä soundi vie minut mukanaan, toisinaan otan selvää myös sanoituksista.
Vain pieni ote kauniista lyriikoista jollaisista pidän kun olen surullinen:
"Clouds drift away when they see you Rain wouldn't dare to fall near you here Miracles happen when you're around Somehow the grass is much greener Rivers flow faster and cleaner Being with you no matter where sunlight breaks through and suddenly there's
A bluer sky whenever you're around You always bring a bluer sky a brighter day ..."
Musiikki on kaiketi parasta kun se myötäilee ja jakaa tuntemuksia. ^^ Akula, Madonnan Frozen on aivan ihana kappale! Kuuntelen sitä usein. *hymy* Oli myös hyvä idea laittaa nuo linkit sanoituksiin. =) Itse olen tosin välillä kohdannut sen ongelman ettei epävirallisilta sivustoilta ( joihin kävijät saavat itse päivittää lyriikoita ) löydy aina päteviä sanoituksia, tai ne ovat puutteellisia. Muutamassa tapauksessa lyriikat ovat olleet varsinaista potaskaa, eikä ihme, en yleensä itsekään muista niitä oikein, ellei laulaja sitten toistele yhtä tai kahta sanaa koko kappaleen ajan, tai ellen ole kuunnellut biisiä melkein toista kymmentä kertaa. ;^^
|
|
|
Post by merril on Nov 22, 2006 14:43:15 GMT 3
Tjaah. Erm. Ottiatuota...
Pitäisi kait sanoa, että ainoat lyyrikat, jotka -todella- ovat minuun koskaan vedonneet, ovat 'What a wonderful world':in lyyrikat. *Olkainkohautus* ...Tjuups.
|
|
|
Post by R.C. on Nov 22, 2006 22:01:29 GMT 3
Merril: Tuokin on muuten loistava kappale sanoituksineen, pitääkin latailla se koneelle. ^^ Laulajan ääni on vieläpä niin leppoisaa kuultavaa että tulee väkisinkin rennolle ja hyvälle tuulelle. En tosin tiedä kuinka moni on samaisen värssyn vetänyt, mutta tarkoitin nyt kuitenkin tätä ...hmm...en muista nimeään. ;^^ No kuitenkin, olen aika varma että tiedätte mistä puhun.
|
|
|
Post by merril on Nov 23, 2006 20:00:05 GMT 3
Louie Armstrong, kenties? *Hymy* Oma henk.koht. suosikkilaulajani kyseiselle kappaleelle, ja olettaisin olevan tunnetuin tuota 'hoilanneista'.
|
|
|
Post by R.C. on Nov 24, 2006 12:09:59 GMT 3
No hänpä juuri. ^^ Vanhemman miehen karaistunut ääni sopii siihen kappaleeseen kuin valettu. *hymy* Ai niin, 'The Corrs':lla on myös joitakin ihanan pirteitä kappaleita, joista 'Runaway' on tähän mennessä ehdoton suosikkini: www.thecorrswebsite.com/lyrics/s0048.htmTässä tapauksessa lyriikat eivät tosin ole kovinkaan kummoiset, kuten ehkä huomaatte, mutta niiden esitystapa on silti ihmeen raikas. ;^^ Fiilis tarttuu. <3
|
|
|
Post by WhiteNoiseMonster on Nov 24, 2006 18:57:04 GMT 3
On vielä pakko tehdä lisäys: Ajattara - Harhojen Renki: www.darklyrics.com/lyrics/ajattara/tyhjyys.html#7 Erityisesti kertosäe: Kun vieras jakaa Harhojaan Rukoillen myy vapauttaan Saasta maatukoon Särkyköön henki Multaan tukehtuu harhojen renki
Jostain syystä tämä koskettaa minua aina suuresti.
|
|
|
Post by dallan on May 3, 2007 14:37:45 GMT 3
Laitetaan nyt toinenkin tähän. Yksi monista tältä yhtyeeltä, mikä olisi tähän kelvannut. www.marillion.com/music/lyrics/aos.htm#ootwKannattaa lukea se pieni Trivia sieltä oikelta, niin ymmärtää, että mistä lyriikoissa on kyse. Tässä vielä itse kappale ja jonkun tekemä video siihen jos sattuu kiinnostamaan. Eivät nuo sanat niin valtava teos yksinään ole, mutta musiikkiin yhdistettynä ne heräävät eloon. www.youtube.com/watch?v=n3ftZfB-VNQ
|
|
Shibito
Member
Sero detrectat onus qui subijt.
|
Post by Shibito on May 21, 2007 11:57:55 GMT 3
The Knack - My Sharona
KoRn - Freak on a Leash
Taattu reaktio molemmista kappaleista. Aina.
|
|
trisha
Member
One crazy chic
|
Post by trisha on Jul 13, 2007 13:13:05 GMT 3
Vaikken itse yhtyeestä pidä (rokista ja heavymetallista kylläkin), niin My Chemical Romancen Welcome to the Black Parade on sekä sanoituksiltaan että soitoltaan mainio ja liikuttavakin. Perhe, ystävyys ja aseveljeys ovat aina olleet se minun heikko kohtani, joten kappale on sanoituksia myöten mannaa sielulleni.
|
|
|
Post by elkie on Aug 7, 2007 21:31:32 GMT 3
Kuuntelen ja soitan musiikkia paljon (kiana tietää kuinka paljon ) ja musiikkimakuni on aivan laidasta laitaan. Kuuntelen oikeastaan kaikenlaista musiikkia (tai no räppiä ja folkmetallia en, mutta niitähän ei lasketa musiikiksi, eihän?). Parhaiten mieleeni jää yleensä sellaaset kertovat lyriikat, joissa "juoni" etenee laulun myötä. Tos ois muutama emiserkki mua koskettaneesta lyriikoosta, niinku meillä pohojanmmaalla sanotahan : Sonata Arctica: Shy Sonata Arctica: the Cage Sonata : The End of this Chapter On niillä muitakin aika loistavia mutten jaksa listata. Metallica: Fade to black Scorpions: Still loving you Evanesence: My immortal Ja tietenkin Olwhiten Diabolo Olisi vielä vaikka mitä mitä haluaisin pistää mutta en nyt laita teidän kärsittäväksi, säälin teitä vähän. Mainittakoon nyt vielä hyvinä bändeinä ja artisteina Alice in Chains, Eric Clapton ymsyms "vanhan hyvän ajan" rokki sanoitukset. The End of This Story huh...
|
|
trisha
Member
One crazy chic
|
Post by trisha on Jan 19, 2008 14:37:21 GMT 3
Hmm, kun ei tässä muutakaan tekemistä ole niin herätetään vanha topic henkiin. Tuolla aiemmin kerroin jo sen Welcome to the Black Paraden, mutta muita kipaleita, jotka saavat aina tuulelle tai toiselle ovat:
Manowar: Courage (uskomattoman upea biisi kaikin puolin) Lament of the kings Blood brother (taas tätä perhe- ja toverifiilinkiä) Hymn of the Immortal Warriors Return of the warlord (aiheuttaa aina I give a fuck about your opinions-fiiliksen) King Gods made heavymetal Heart of steel
Muitakin Manowarilta löytyisi varmasti kasakaupalla, mutta tuossa nyt ainakin ne muutamat jotka heti tulevat selkeinä mieleen
Bruce Springsteen: Glory Days Blood Brothers Girls in their summer clothes (mikään muu kappale ei saa aikaan yhtä kesäistä tuntua )
Sonata Arctica: Replica Letter to Dana Blank File
Rammstein: Engel Ohne dich Moskau Mutter Spiel mitt Mir
Sanoituksista siis, Rammstein saa musiikillisesti aikaan mahtavan fiiliksen joka kappaleella.
Sir Elwoodin hiljaiset värit: Viimeisellä rannalla
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus: Jäähyväiset Älä enää lyö Lumessakahlaajat Elegia
PMMP: Joku Raja
Twisted Sister: Were not gonna take it Price I wanna rock I am (I'm me)
BlackMore's Night: Village Lantern Under the violet moon
Nick Kershaw: The Riddle
Terry Jacks: Seasons in the sun
E-Type: True believer Life Pian muistuu varmaan sata lisää, mutta tässä nyt muutama ainakin.
|
|