|
Post by R.C. on Sept 12, 2010 11:43:56 GMT 3
Heti alkuun todettakoon ettei aihe ole itse keksimäni, vaan törmäsin siihen kuukausi tai pari takaperin toisella roolipelifoorumilla. Pelin nimeä en enää muista, koska olen käynyt niin monilla sivustoilla. :)
Tarkoituksena olisi vastata viimeksi esitettyyn kysymykseen (hahmon asemassa) ja keksiä puolestaan yksi kysymys, johon seuraavan ketjuun kirjoittavan pelaajan hahmo tai hahmot vastaavat (kysymystä ei siis osoiteta suoraan kenenkään pelaajan hahmolle, vaan kaikille, jolloin kuka tahansa voi vastata seuraavaksi).
Muuntelin ideaa sen verran, että myös aiemmin esitettyihin kysymyksiin saa halutessaan vastata. Toisin sanoen viimeiseen kysymykseen olisi aina vastattava, mutta voi vastata myös kaikkiin tai vain joihinkin edellisten käyttäjien esittämiin kysymyksiin. Täten ei mene mikään kysymys "sivu suun". Jos viimeisin kysymys on liian intiimi, ei siihen toki ole pakko vastata selkeästi tai totuudenmukaisesti. Kysymykset saattaisi olla selkeää numeroida.
---------- Aloitetaan!
1. Oletko rikas, rakas, köyhä tai varas?
|
|
Glaciar
Member
Harhaileva
|
Post by Glaciar on Sept 12, 2010 18:04:32 GMT 3
Daliah vastaa:
1. rakas ja köyhä
Kysymys:
2. Oletko onnellinen vai onneton? Miksi?
|
|
|
Post by D. on Sept 12, 2010 19:59:12 GMT 3
1. Köyhä varas
2. Onneton, oman luomakunnan petturuus
Kysymys:
3. Millainen on asemasi luomakunnassa?
|
|
|
Post by R.C. on Sept 13, 2010 12:22:50 GMT 3
Reiska: ”Näytänkö teistä kenties niin köyhältä että minun pitäisi varastaa elantoni? Vaikutanko mukamas niin onnelliselta että uskoisitte rikkauden tuoneen minulle rakkautta? Jättäkää minut rauhaan...” *Kääntyy selkä kumarassa poispäin kuin huolten painama vanha nuorukainen.* Saphire: ”Köyhä mutta en koskaan varas. Osakseni saamani rakkaus on varmasti suurin rikkauteni, eikä kukaan tule viemään sitä minulta.” *Ristii uhmakkaasti kätensä, liikahtaen samalla sen verran, että viittansa alle jääneen katanan kahva tulee näkyviin.* Syrra: ”Kaikkea muuta paitsi köyhä! Kaikki maailman rikkaudet kuuluvat minulle. Varastan komeudellani jokaisen huomion ja vien hurmaavalla käytökselläni kenen tahansa sydämen.” *Naurahtaa makeasti ja silmäänsä keikarimaisesti iskien.*
Reiska: ”...” *Käännetyn selän takaa kuuluu vaimeaa mutinaa ja raskas huokaus, josta voi päätellä jotakin. Ehkäpä huolenaiheet ovat liian moninaiset lueteltaviksi.* Saphire: *Kysymys saattaa soturin hämilleen, aivan kuin herättäen hänessä ristiriitoja.* ”Mitä onnellisempi olen rakkaani kanssa, sitä enemmän pelkään ettei onnemme ehkä kestä ikuisesti... Onko hän onnellinen? Toisinaan tunnen oloni surkeaksi puolisoksi. Teen parhaani mutta tuotan vain pettymyksiä. Hän ansaitsisi paljon paremman elämän...” *Tajuaa käyneensä turhan puheliaaksi ja kiristää kielenkannattimensa yskähtäen ja pienesti päätään puistellen.* Syrra: ”Mitä syytä minulla olisi olla onneton? Näin eteville, hyvännäköisille ja varakkaille kavereillehan kaikki asiat järjestyvät!”
Reiska: ”Luonnonoikku. Luomakunnan loinen. Ulkopuolinen. En tuota, rakenna tai kehitä mitään. Aiheutan lähimmäisilleni yleensä pelkkää harmia ja mielipahaa. Valtaosa kansakunnista vihaa tai kammoksuu minua. Helvettiinkään minua ei kelpuuteta.” *Mutisee matalalla äänellä olkansa yli pälyten, luoden vaikutelman kuin tietäisi hyvin, mistä puhuu.* Saphire: ”Hylkiö ja takaa-ajettu. Vailla vakaata turvaa, kotia tai toimeentuloa. Rakkauteni puolisooni on olemassaoloni tarkoitus; Uhraisin henkeni hetkeäkään epäröimättä hänen puolestaan.” Syrra: ”Kaikin tavoin ylivertainen olento. Olen luomakuntanne tuleva valtias. Oikeastaan teidän tulisi puhutella minua kuin jumalaa.” *Hymyilee aina yhtä rakastettavasti.*
-----
4. Kuinka moneen naiseen tai mieheen olet ihastunut tai rakastunut elämäsi aikana?
|
|
|
Post by dallan on Sept 14, 2010 17:20:45 GMT 3
Dallan vastailee
1. Rikas olen kovan työn kautta. Oletan, että "tai" on inklusiivinen ja vastaan vielä, että rakas olen myös näin olemassaoloväitteenä asiaa katsoen.
2. Onnellinen olen aina silloin tällöin, mutta yleensä en. Ylpeä tosin olen, mutta se ei tunnu samalta.
3. Olen syntynyt kasvinsyöjäksi elämän kiertokulkuun. En kuole vaan otan vain, minkä tarvitsen ja eritän, kun en. Kulttuurillisesti teen parhaani, että minulla on enemmän annettavaa maailmalle.
4. Kerran olen ja se on tähän mennessä elämässä riittänyt.
----------
5. Mitä ajattelit tehdä loppupäivän?
|
|
|
Post by grishmak on Sept 26, 2010 1:31:07 GMT 3
Angelo:"Kenelle tällainen sekasikiö muka voisi olla rakas. Köyhä kuin kirkonrotta, jos saan sanoa. Ehkä joskus saatan varastaa jotain, mutta vain pysyäkseni hengissä." Angelo valmistautui vastaanottamaan rangaistuksen varkaana olosta.
Angeloa ihmetytti miksei häntä rankaistu. "Miksi arvon herra kysyy tuollaista? Ette te varmasti minunlaisestani välitä."
"Mikä on luomakunta?" Angelo kallisti päätään kysyvästi.
4. Kuinka moneen naiseen tai mieheen olet ihastunut tai rakastunut elämäsi aikana?
"Enpä tiedä onkohan noita ollut ollenkaan." Olihan sitä siloin isän luona kylässä se komea nuori metsästäjä. Hänen harmaa turkkinsa kiilteli aina niin puhtaana ja vaikutti niin pehmeäjtä.
"Yritän luultavasti löytää jotain syötävää ja jonkin kujan jolla nukkua." ________
6. Oletko koskaan tappanut jonkun ja katunut sitä jälkikäteen?
|
|
|
Post by Voodoo on Sept 26, 2010 21:24:23 GMT 3
Kysyin Voodoolta..
1."Palkkamurhaajana saa tavallista parempaa palkkaa,joten voisin kai sanoa että rikas. Varas taidan myös olla...En tiedä olenko kenellekään rakas...Hmm.."
2."Minä?Olen onnellinen kun kukaan ei juokse perässä ja metsästä päätäni.."
3."Asemani luomakunnassa?..Minulla on suhteita,jos sitä tarkoitat.."
4."Olen rakastunut kahteen mieheen,vaikka en tiedä lasketaanko isä mukaan..Siitä toisesta en halua puhua."
5."Loppupäivän?Nyt on ilta ja aijon asettua tuohon läheiseen majataloon,syödä ja kuorsata aamuun asti."
6."Olen tappanut ja kyllä,olen katunut...Sen pienen pojan ei pitänyt seistä siinä.." *mutisee jotain ja katselee pois päin*
----------------------
7. Mitä pahoja tapoja sinulla on?
|
|
silvara
Member
~Tempus fugit, naturam sanat~
|
Post by silvara on Nov 9, 2010 20:18:11 GMT 3
Silvara: Köyhä rakas.
Silvara: Onneton, koska elämäni tuntuu liitävän ohitseni ilman, että ehdin itse siihen mukaan. *huokaa ja katselee kuutamoa*
Silvara: Olen vain pieni puolhaltia tässä suuressa maailmassa.
Silvara: Ihastunut olen useampaan, mutta todellista rakkautta en ole vielä löytänyt.
Silvara: Yö tekee tuloaan. Kuutamon eteen hiipii pilviä, siispä menen sytyttämään Isoäitini mökin takkaan tulen ja istun tulen ääressä haaveille.
Silvara: Kauhistus, en voisi koskaan tappaa ketään. *pudistelee järkyttyneenä päätään*
Silvara: Liiallinen haaveilu ja unohtuminen vaelluksille. *punastuu*
Kysymys: Mikä on elämäsi tarkoitus?
|
|
|
Post by stfeenix on May 25, 2011 14:39:52 GMT 3
Oi, tämähän on hauska idea! En kyllä kehtaa kaikilla hahmoillani vastata, vaan tällä uusimmalla, johon olen aivan valtavan ihastunut.
Orin Uskade
Oletko rikas, rakas, köyhä tai varas? - Luettelemasi asiat ovat yhdentekeviä lopullisen tuomion edessä, Kuoleman edessä kaikki ovat tasa-arvoisia.
Oletko onnellinen vai onneton? Miksi? - Olen onnellinen vasta silloin, kun seison Herrani edessä. *harmaisiin silmiin kohoaa unenomainen katse, ja hän kuiskaa hiljaa, kuin itselleen* Vielä ei ole Ikiunen Herra katsonut minua arvolliseksi hoviinsa.
Millainen on asemasi luomakunnassa? - Olen vain yksi Kuoleman palvelijoista, en ole sen ylempänä enkä alempana kuin muutkaan.
Kuinka moneen naiseen tai mieheen olet ihastunut tai rakastunut elämäsi aikana? - Rakastan vain ja ainoastaan Herraani. *tatuoiduille kasvoille kiitää hetkellinen värähdys, kuin mies muistelisi jotain, mutta pian kasvot ovat yhtä tunteettomat kuin aikaisemminkin*
Mitä ajattelit tehdä loppupäivän? - päivä ei ole lopussa ennen kuin liittyy varjoihin Kuoleman Herran mustiin saleihin.
Mitä pahoja tapoja sinulla on? - Pahoja tapoja? Ei ole olemassa pahoja eikä hyviä tapoja, sillä niillä ei ole merkitystä viimeisellä matkalla. Voit elää elämäsi kuinka haluat, mutta voit kokea kuoleman vain yhdellä tavalla.
Mikä on elämäsi tarkoitus? - Elämäni tarkoitus on palvella jumalaani, ja saattaa hänen eteensä ne kaikki jotka ovat yrittäneet pelosta ja raukkamaisuudesta vavisten paeta hänen edestään. *ankara katse kohoaa miehen silmiin ja tatuoitu leuka jäykistyy hetkellisesti, mutta pian lihakset renoutuvat ja kasvoille kohoaa tietäväinen ilme* Mutta Kuolemaa ei kukaan pysty pakenemaan ikuisesti.
Oletko valmis kohtaamaan Ikiunen Herran?
|
|
|
Post by R.C. on Jul 20, 2011 13:11:05 GMT 3
Jatkanpa haastattelua siitä mihin viimeksi jäin. Jaksan vastata nyt vain suloisen angstisella ja rakkaalla Reiskallani. ^^
Raymond: ”Neljään, joista kolme kuoli liian nuorina.”
Raymond: "Yritän olla ajattelematta sitä."
Raymond: "Olen murhannut niin monia että katumus taitaa olla jo myöhäistä."
Raymond: ”Tekojeni perustelu itselleni suotuisassa valossa.”
8. Mikä on elämäsi tarkoitus?
Raymond: ”Elämäni on tarkoitusta vailla.”
9. Oletko valmis kohtaamaan Ikiunen Herran?
Raymond: ”Missähän hän olisi tavattavissa?”
---
10. Mihin kysymykseen tahtoisit löytää vastauksen?
|
|
|
Post by sandi on Sept 11, 2011 21:04:47 GMT 3
Tämäpä on jännä! Hahmoni Funkoi, karatenopettaja ja puolivampyyrimaagi vastaa näihin. ^^
Funkoi: Rikas, ja toivottavasti jollekin rakas...
2. Oletko onnellinen vai onneton? Miksi? Funkoi: Kärsin rankasta skitsofreniasta ja jakaantuneesta persoonallisuudesta, jotka tekevät elämästäni vaikean. En silti sanoisi olevani täysin onneton.
Funkoi: Tuon voi käsittää monella tapaa. Totuus on, että olen vain erittäin pieni osa tätä luomakuntaa, eikä kohtaloni järkyttäisi sitä kovin paljoa.
Funkoi: Olen löytänyt sydämen valittuni. *näyttää sormusta nimettömässään* Tämä kyseinen henkilö on ainoa, johon olen rakastunut tosissani.
Funkoi: Lukea Rakkausromaanin "Vaarallisia Kiusauksia" loppuun.
Funkoi: 10-vuotiaana, kun tapoin persoonani vallassa minun henkeäni uhkaavan demonin.
Funkoi: Liiallinen kahvinjuonti ja tupakointi.
9. Oletko valmis kohtaamaan Ikiunen Herran?
Funkoi: Hui, en. O___O
Ja seuraava, eli 10. kysymykseni on...
10. Rakastitko/rakastatko vanhempiasi?
|
|
Astarael
Member
I'll see you where the roads meet.
|
Post by Astarael on Sept 11, 2011 21:22:17 GMT 3
Joo, tämä on jännä. Vastaamassa Shariel Tulitanssija.
1. Oletko rikas, rakas, köyhä tai varas? - Rakas! Kaikki rakastavat minua, olenhan niin ihana. *virnistää* Ja köyhä, tavallaan, riippuu miten määrittelet köyhyyden?
2. Oletko onnellinen vai onneton? Miksi?. - Juuri nyt, onnellinen. Olen löhönnyt auringossa, tanssinut ja saanut jotain syötävää = kaiken mitä tarvitsen.
3. Millainen on asemasi luomakunnassa? - *Naurahtaa* (Oman) maailman keskipiste! Tietenkin, mitä muutakaan?
4. Kuinka moneen naiseen tai mieheen olet ihastunut tai rakastunut elämäsi aikana? - *Laskee molemman kädet sormet moneen kertaan. Hämentyy* Moneen. *virnistää*
5. Mitä ajattelit tehdä loppupäivän? - Sen näkee sitten *hymyilee* Ehkä tanssin, ehkä lähden seuraavaan kaupunkiin. En tiedä vielä.
6. Oletko koskaan tappanut jonkun ja katunut sitä jälkikäteen? - En, vaikka joskus se on kyllä käynyt mielessä.
7. Mitä pahoja tapoja sinulla on? - Ah! Pahoja tapoja? Minullako? Ei koskaan! Saatan ehkä vaikuttaa itsekkäältä ja laiskalta ja välillä jopa kaiken arvokkaan perään juoksevalta, mutta eihän niitä hetkellistä (lue: joka päiväistä) käytöstä lasketa!
9. Oletko valmis kohtaamaan Ikiunen Herran? - En todellakaan!
10. Mihin kysymykseen tahtoisit löytää vastauksen? - Mistä olen kotoisin ja keitä olivat vanhempani.
11. Rakastitko/rakastatko vanhempiasi? - En tiedä. En muista heitä.
Kysymys:
12. Jos saisit päättää, mitä tekisit jos sinulla olisi kaikki maailman valta?
(- *virnistys* En kerro. )
|
|
|
Post by Jutta on Mar 16, 2012 11:29:25 GMT 3
Ihana! Vanha keskustelu näyttää olevan, mutta en anna sen haitata.. kjehheh.. Vastaan tällä kertaa hahmollani Elsalla.. 1. Oletko rikas, rakas, köyhä tai varas?..hmm.. en minä mahdottoman rikaskaan ole, mutta en köyhinkään.. varas? En missään tapauksessa! Eli.. päädyn vastaukseen.. Rakas.. 2. Oletko onnellinen vai onneton? Miksi?... Juuri tällä hetkellä mieleni on onneton.. Pelkään löytäväni kaksoisveljeni kuolleena.. 3. Millainen on asemasi luomakunnassa?..Olla henkilö, joka välittää ja huolehtii toisista.. <3 4. Kuinka moneen naiseen tai mieheen olet ihastunut tai rakastunut elämäsi aikana?..Rakastan läheisiäni koko sydämestäni, mutta en ole muussa tapauksessa ihastunut tai rakastunut vielä kertaakaan elämäni aikana.. sitä päivää odotellessa 5. Mitä ajattelit tehdä loppupäivän?..Loppupäiväni näyttää menevän seuraavan päivää valmistellessa.. Lähden tuolloin etsimään kaksoisveljeäni.. 6. Oletko koskaan tappanut jonkun ja katunut sitä jälkikäteen?..Vaikka olen taitava miekkailija, en ole onnekseni tappanut ketään vielä miekaniskuillani.. vaikka minun on täytynyt puolustautua miekkani avulla erilaisista tilanteista.. onneksi suurimmilta vahingoilta on kuitenkin säästytty! 7. Mitä pahoja tapoja sinulla on?..Osaan melko taitavasti peittää huoleni ja suruni sisimpääni.. en luota muiden olevan aidosti kiinnostuneita ongelmistani.. 9. Oletko valmis kohtaamaan Ikiunen Herran?.. En vielä.. vielä ei ole oikea aika.. 10. Mihin kysymykseen tahtoisit löytää vastauksen?..Mikä on elämän tarkoitus? Se on kysymys, mitä olen pienestä lähtien miettinyt, mutta vielä en ole saanut sitä selville.. 11. Rakastitko/rakastatko vanhempiasi? .. Rakastan <3 minulla onkin heitä ikävä.. siitä onkin aikaa, kun viimeksi näin heidät.. 12. Jos saisit päättää, mitä tekisit jos sinulla olisi kaikki maailman valta?.. En ikinä halua sellaista kunniaa.. en ikinä..! Oma kysymykseni on:13. Mikä on suurin unelmasi?.. Olla onnellinen ja löytää oman elämän tie..
|
|
|
Post by R.C. on Mar 16, 2012 13:55:36 GMT 3
Innostuinpa minäkin vastailemaan vaihteeksi nuoremmalla Reiskalla, jolla charppailen ajoittain chatissä: Raymond Cabrera (nuorempi): 1. Oletko rikas, rakas, köyhä tai varas?Rikas varas, ja kai vähän rakaskin. Ystävälleni. 2. Oletko onnellinen vai onneton? Miksi?Molempia. Onneton koska minussa on jotain pahasti vialla. Onnellinen koska onnistun edes hetkittäin unohtamaan sen. 3. Millainen on asemasi luomakunnassa?Moraalittomien piinaaminen ja murhaaminen oman elantoni eteen. Olen siis palkkionmetsästäjä. 4. Kuinka moneen naiseen tai mieheen olet ihastunut tai rakastunut elämäsi aikana?Vakavastiko? Kahteen naiseen. Yhteen ihastunut, toiseen rakastunut – vaiko toisinpäin? 5. Mitä ajattelit tehdä loppupäivän?Suunnitella muuan karkulaisen ajamista satimeen. 6. Oletko koskaan tappanut jonkun ja katunut sitä jälkikäteen?...en kommentoi. (*eli on*) 7. Mitä pahoja tapoja sinulla on?Omien ongelmieni pakoilu ja vieraiden välttely ainaisen luottamuspulan takia. 9. Oletko valmis kohtaamaan Ikiunen Herran?On käynyt useinkin mielessä, mikäli se mitenkään olisi mahdollista. 10. Mihin kysymykseen tahtoisit löytää vastauksen?Mikä ja miksi juuri minä? 11. Rakastitko/rakastatko vanhempiasi?Edesmennyttä äitiäni rakastin. Isäni olen tavannut vain unissani, enkä välitä nähdä häntä uudestaan. 12. Jos saisit päättää, mitä tekisit jos sinulla olisi kaikki maailman valta?Muuttaisin itseni normaaliksi kaiken sen vallan hinnallakin. 13. Mikä on suurin unelmasi?Herätä tästä vuosisadan painajaisesta rakkaani vierelle ja elää tuiki tavanomaisena ja onnellisena miehenä elämäni loppuun saakka. --- Oma kyssäri: 14. Jos näkisit kylänraitilla pienen lapsen, joka on vähällä jäädä vauhdilla ajavien vankkureiden alle, mitä tekisit?
|
|
|
Post by spyrre on Mar 16, 2012 16:49:41 GMT 3
No kaipa tämänkin voisi täytellä aikansa kuluksi.
1. Oletko rikas, rakas, köyhä tai varas? Spyro: "Ehh? Miltä näyttää, eikö se ole aika hiton selvää vai?" *Laiha nulikka levittää hiukan näreästi käsivarsiaan kuin esitelläkseen paremmin nukkavierua vaatekertaansa.* "...ei mulla yleensä ole rahaa ostaa oikein mitään. Että... köyhä, ja kun ei ole rahaa ostaa niin pakko, eh, näpistellä vähän välillä... kun en oikein voi saalistaakaan enää näin, ja, eh." *Päätyy raaputtamaan irvistäen takaraivoaan jokseenkin vaivaantuneena, olematta selvästikään kovinkaan ylpeä tilanteestaan.* Cathryn: "Hmm? No olipa kiinnostava kysymys." *Musta kissamainen olento raaputtaa hetken muka dramaattisen mietteliäänä leukaansa.* "En rikas mutta en niin köyhäkään etten tulisi toimeen elämäntavallani, en pysy kauaa paikoillani muutenkaan joten hankin rahaa sitä mukaa kun sitä tarvitsen, enempään minulla ei ole kiinnostusta. Minulla on tosin menneisyyteni varkaisiin liittyen... mutta siitä sinun ei tarvitse tietääkään sen enempää." *Nainen virnistää leveästi väläyttäen petomaisia hampaitaan naurahtaen sitten kevyesti.*
2. Oletko onnellinen vai onneton? Miksi? S: "...äh." *Raaputtaa hetken empien takaraivoaan.* "Vähän vaikea olla kauhean onnellinen jos ei pärjää enää oikein kuin vihaiselle oravalle, vai? Eh, ja niillekin jos niitä on vaan yksi...." *napsauttaa suunsa kiinni ja yskähtää vaivautuneena* C: "Nuo ovat molemmat hiukan ääripäitä minun makuuni, vai mitä? Tulen toimeen, joskus edessä on hyviä taikka huonoja päiviä. Enimmäkseen olen, sanoisinko... tarpeeksi tyytyväinen." *Lopettaa repliikkinsä lievästi huvittuneella hymähdyksellä.*
3. Millainen on asemasi luomakunnassa? S: "Asema missä? ...ai siis tarkotat että, eh, kaikessa? Täällä, ympärillä?" *Vaikenee jälleen hiukan kummastuneena.* "...äh. Ei kai oikein mikään, enää. Kai. Me vain mennään Kissan kanssa paikasta toiseen ja yritetään tulla toimeen. Hitto, aika säälittävää, vai? Ei se ollu tällaista silloin kun olin vielä... no, oma itseni..." *Synkistyy ryhdin lysähtäessä hiukan* C: "Asemani? Olen vaeltaja, menen minne mielin silloin kun mielin. Onhan se rankkaa silloin tällöin mutta ainakin valitsin elämäni itse." *Hymyilee, tosin häivähdys mietteliäisyyttä katseessaan*
4. Kuinka moneen naiseen tai mieheen olet ihastunut tai rakastunut elämäsi aikana? S: "Mit- eh? Mä... mitä hittoa sä tuollaista kyselet?" *Näyttää tyrmistyneeltä.* "Mä, eh... kyllä välitän ystävistäni, ei niitä kovin montaa ole, mutta... äh, vaikka musta ei paljoa hyötyä ole näin mä kyllä tekisin mitä vain jos voin auttaa ja... äh." *Vaikenee turhautuneena raaputtaen jälleen sotkuista tukkaansa.* C: *Räpäyttää silmiään, päästäen sitten pienen naurunpurskahduksen viittoen siirtymään seuraavaan kysymykseen.*
5. Mitä ajattelit tehdä loppupäivän? S: "Umh. En tiedä vielä. Ehkä... pitäis varmaan etsiä jotain syötävää ja paikka missä vois nukkua ensi yön jos tulee kylmä. Me Kissan kanssa ei hirveästi tykätä kylmästä." *Kohauttaa olkapäitään ja nostaa valkoisen, paheksuvan kissan jaloistaan syliinsä.* C: "Voisin käydä torilla täydentämässä varusteitani ja ostamassa ruokavaroja seuraavalle reissulleni. Varsinkin sellaisia tuotteita joita en voi hankkia itse matkan varrelta, kuten suolaa, juustoa ja teetä. Kuivalihaakin tosin kuluu vaikka pyrinkin saalistamaan lihani matkan varrelta jos mahdollista... Hm, et muuten satu tietämään ketään kauppiasta, joka olisi kiinnostunut ostamaan joitain... mukaani tarttuneita kiinnostavia esineitä?"
6. Oletko koskaan tappanut jonkun ja katunut sitä jälkikäteen? S: "...katunut?" *Pohtii hetken raaputtaen takaraivoaan ennen kuin kohauttaa hiukan olkapäitään* "Eh, no. Ei sillä että nyt olisin hirveästi porukkaa tappanu, mutta... no, ne on kyllä aika lailla kerjänneet sitä itse, että..." *kirskauttaa äreästi hampaitaan ennen kuin laskee katseensa jonnekin kenkiinsä* C: "...hm. No jos totta puhutaan... muistatko mitä mainitsin aiemmin varkaista ja menneisyydestäni? Minä... kokeilin jonkin aikaa nuorempana maantierosvon vähemmän jaloa ammattia kun olin rahan tarpeessa, ja... no, sanottakoon ettei se ollut elämäni parhaita ideoita. Uhrit kun eivät aina luovuttaneet suosiolla, ja jouduin yksin liikkuessani myös valitsemaan kohteeni sen mukaan... No, lopetin sen touhun varsin pian. Vaatii enemmän päänsärkyä kuin minkä arvoista se on. Mutta turha kai se on menneitä enää jälkeenpäin puida." *Yskähtää hiukan vaivautuneena heilauttaen häntäänsä.*
7. Mitä pahoja tapoja sinulla on? S: "Pahoja tapoja? Ehh... no, mä taidan olla vähän... äkkipikainen välillä, että... No, jos joku alkaa pomottaa tai härnätä liikaa niin... Enkä aina ajattele asioita ihan loppuun." *Kohauttaa jällen olkapäitään hiukan nolostuneena* C: "Minullako? Pahoja tapoja?" *Silmää jokseenkin huvittuneena kunnes virnistää.* "Heh. No vakavasti puhuen... minulla on usein vaikeuksia ottaa asioita kovin vakavasti. Toisaalta en pidä sitä niinkään pahana tapana. On kätevää kun muut eivät voi välittömästi päätellä mitä mielessäni liikkuu, ja vielä kätevämpää jos nämä päätyvät tekemään joitain... virhe-arvioita sen pohjalta." *Virne levenee aavistuksen väläyttäen lisää petomaisia hampaita.*
8. Mikä on elämäsi tarkoitus? S: "Eh? Mistä sellaisen voi tietää?" *Räpyttelee silmiään hämmentyneenä* C: "En tiedä vielä. En ole päättänyt mihin tähtäisin pidemmällä tähtäimellä, jokainenhan luo tarkoituksensa itse. Ei siihen mitään mystistä kohtaloa tarvita." *mietteliäs hymähdys*
9. Oletko valmis kohtaamaan Ikiunen Herran? S: "Eh? ....kuka hitto se on?" *Vilkaisee ympärilleen epäluuloisena.* C: "En vielä pitkään aikaan jos minulla on yhtään valinnanvaraa." *Naurahtaa.*
10. Mihin kysymykseen tahtoisit löytää vastauksen? S: "No toi nyt on helppoa. Auttais hitosti jos tietäisin edes että mikä hitto on vikana että en voi... no, muuttua niin kuin kaikki muut. Mun kai pitäis pystyä siihen, mutta... eh. Ja magia yleensäkin, mutta siitä mä en oikeastaan välitä jos vaan pääsisin pois tästä pirun surkeasta hahmosta." *Vilkaisee ympärilleen hermostuneena katsahtaen sitten synkästi laihoja käsiään* C: "Hmm. Olisin kieltämättä kiinnostunut sukumme taustasta. Tiedän että emme ole kotoisin tältä mantereelta vaan tulimme kauempaa idästä meren ylitse ennen minun ja veljeni syntymää, mutta vanhempani eivät koskaan oikeastaan kertoneet miksi. Jauhavat vain siitä kuinka paljon parempi täällä on asua, muka paremmassa asemassa... hah. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa jos nykyinen vahtikoiran asema jollekin typerälle, pikkuruiselle kuningaskunnalle joka vain hyväksikäyttää mainettamme tuo enemmän varallisuutta kuin mikä hyvänsä mitä meillä oli ennen, haluan tietää mistä olemme oikeasti kotoisin. Me emme selvästikään kuulu tänne... vielä vähemmän vahtimaan hemmoteltujen aatelisten puuteroituja persuksia." *Sihahtaa inhoten hampaidensa välistä luimistaen korviaan*
11. Rakastitko/rakastatko vanhempiasi? S: "...eh. No en oikeastaan koskaan... en edes tuntenu niitä. Zara piti musta huolta vaikka ei ollutkaan mulle sukua, mutta... eh, kyllä mä ajattelen että se oli mulle perhettä kuitenkin..." *Vaikenee silmäillen hetken vaiti jonnekin alaviistoon, nyökäten sitten vähän.* C: "Hm? No johan sinä kysymyksiä keksit." *Silmää peitellyn närkästyneenä ennen kuin huokaa alistuneesti* "Ah, no miten vain. Rehellisesti... en vihaa heitä, vaikka saatan välillä... no. Uskon vain että he eivät ole niin oikeassa kuin luulevat olevansa, monessakaan asiassa. Mutta en usko että olen enää menossa takaisin, tuskin he minua tervetulleeksi toivottaisivatkaan. Varsinkin kun luultavasti syyttävät minua siitä että olen näyttänyt huonoa esimerkkiä veljelleni." *kuiva hymähdys ja hännän heilautus*
12. Jos saisit päättää, mitä tekisit jos sinulla olisi kaikki maailman valta? S: "Öh... Tuota... No ainakin hommaisin itseni takaisin sellaiseksi kun mun pitäiskin olla ja... tekisin selvää kaikista pirun lohikäärmeentappajista ja sellaisista hulluista jotka juoksee vain muiden perässä tappamassa kaikkea rahan takia tai muuten. Ja sellaiset hullut maagikot myös! Sitten voisin myös auttaa kaikkia ystäviäkin kunnolla ja... hei, voisin sitten varmaan kanssa syödä niin paljon leivoksia kuin jaksan joka päivä?" *innostuu hiukan* C: "Se olisi jo hiukan liikaa valtaa yhdelle henkilölle, eikö sinustakin? ...no leikitään nyt mukana sitten. Taikoisin maailmanrauhan sekä loputtomasti viiniä kaikille?" *virnistää*
13. Mikä on suurin unelmasi? S: "No olla lohikäärme taas, tietty. Hitto, en mä nyt niin kauhean mahtava sillonkaan ollut, mutta hiton paljon parempi kuin nyt! Sen jälkeen... en oikein tiedä, mutta sekin olis jo aika tarpeeksi!" *tuskastunutta puhinaa* C: "Nähdä maailmaa. Nähdä ja löytää näkemisen arvoisia asioita, ehkä jotain jota monikaan muu ei vielä ole. Tosin aivan vapaus kulkeakin riitää mainiosti."
14. Jos näkisit kylänraitilla pienen lapsen, joka on vähällä jäädä vauhdilla ajavien vankkureiden alle, mitä tekisit? S: "Yrittäisin pysäyttää ne vankkurit, tietty. Ei kai sen vois antaa ylikään ajaa!" C: "Heh, kaipa sitä täytyisi napata penska sivuun ja antaa opettava läimäytys takaraivoon että oppisi katsomaan eteensä. Tosin sen vanhemmat luultavasti olettaisivat minun yrittävän pistellä sen poskeeni aivan vain ulkonäköni vuoksi, mutta se nyt ei olisi mitään uutta." *naurahtaa kuivasti*
15. Mikä on suosikkivuodenaikasi ja miksi?
|
|